fredag 7 december 2012

Bara hos familjen Ceke...

Vid frukostbordet:
Jag: Min nagel gick sönder igår när jag skulle öppna bildörren. Dörren satt fast.
Mamma: *avger "tycka synd om mig ljud"*.
Pappa: När bildörren är frusen måste du tänka på hur du öppnar dörren så att du inte förstör gummilisten.
Jag: Ehh... Okej
Pappa: *dödligt seriös och oroad över gummilisten*

Några minuter senare:
Pappa har varit ute och kollat gummilisten och enligt honom kommit på världens mest brighta idé.

Pappa ropar: Sussi, sussi, kom ut! Måste visa dig en sak.
Jag: Måste vi ta det nu? Jag går fortfarande i pyjamas?
Pappa: Jaaa!!!

Jag står i ytterdörren (iklädd pyjamas, morgonrock och fårskinnstofflor) och vill inte riktigt veta vad pappa fått för snilleblixt (eftersom jag redan på förhand vet att det är något dödligt pinsamt).

Hur som haver...

Pappa demonstrerar sin "uppfinning" och jag vill på riktigt bara dö av garv. På andra sidan gatan står grannen och skottar snö och garvar även han åt pappa.

Pappas idé: sätt en svart sopsäck på insidan av bildörren (och låt lite av sopsäcken sticka utanför dörren).

Pappa ser grannen och säger till honom: Hon kommer ändå inte göra det.

No kidding! Hahaha... Vad trodde han helt seriöst?!? Hahaha...

Tänk hur mkt energi han ödslat på att tycka synd om bildörrens gummilist, och jag som bara ville att han skulle tycka synd om min brutna nagel.... Hahaha.... =)

Inga kommentarer: