söndag 28 november 2010

Växjö

Hej gott folk!

Igår åkte jag och Sandra upp till vintervita Växjö för en myshelg med världens mest underbara Mickan. Det snöade, snöade och snöade. Det tog verkligen aldrig slut. Helt otroligt mkt snö. Det kändes nästan som att man befann sig i Norrland =)

Igår blev det stros på stan och lunch på Café Coretto. Maten var toppen, men tyvärr kan jag inte säga det samma om personalen. På stan sprang vi även på Johny och hans vän. Utöver det köpte jag även en superfin svart bricka till mig själv =)

När vi kom hem blev det Mickans vegetarisk lasagne till middag. Resten av kvällen spenderade vi i soffan inrullade i gosiga filtar och njöt av varm glögg, saffranstryfflar, tomtskum och Toblerone. Utanför fönstret föll snön, ljusen var tända och på tv visades "kärlek på menyn". Det blev en riktig myskväll med prat om allt och inget. Det var så mysigt att jag även lyckades somna i soffan =)

Idag började dagen med att jag och Sandra vaknade upp hungriga. Efter mkt prat stod inte magarna ut längre och då hoppade jag upp i Mickans säng och gav henne världens största morgonkram. Det blev en lååång frukost. Senare fick Sandra även massage, och därefter klämde vi in en härlig vinterpromenad.

Klockan tickade på, och när vi kom hem lagade Mickan pannkakor till lunch som åt med varma hallon och socker. Himelskt goda! Mickan följde sedan med oss till stationen där hon också vinkade av oss skåningar.

Helgen har verkligen varit toppen, och Mickan har verkligen tagit hand om oss mer än väl. Tack sötis! =)

Nu kallar snart sängen.

Kram på er!

3 kommentarer:

Nettan sa...

Åhh, vad fina ni är! Låter som ett supermysigt (och gott) besök! :)

Tack finaste Sus <3 Jag håller också alla mina tummar och tår, det måste fixa sig på något sätt.

Anna sa...

MYS!

Mickan sa...

Åh vilka mysiga bilder! Och tack för det fina besöket! Kommer jag leva på länge <3