lördag 2 februari 2013

Melodifestivalen- Deltävling 1

Vi är nu äntligen inne i den här fantastiska period på året som präglas av schlager. Behöver jag ens säga att jag tycker det är sååå himla roligt? ;)

Har inlett lördagen med CG-schlagerpass på Friskis Stadion. Nu tjuvlyssnar jag på kvällens bidrag, och ikväll blir det mellomys hemma hos Lina & Palm. Jag är sååå taggad! Hahaha... =)

Ikväll drar årets mello igång med start i Karlskrona.

Kvällens startfält:
1. David Lindgren - Skyline
2. Cookies N Beans
3. Jay Jay Johanson - Paris
4. Mary N´diaye- Gosa
5. Eric Gadd- Vi kommer aldrig att förlora
6. Yohio - Heartbreak Hotel
7. Anna Järvinen - Porslin
8. Michael Feiner & Caisa - We´re still kids

Och så här tycker jag om bidragen...

Bidrag 1: I "Skyline" hör man tydligt influenser från förra årets låt. Låten är bra, MEN saknar det "där" sista på refrängen som får en att tagga till lite extra. Tror ändå att det kommer att gå bra för David Lindgren.

Bidrag 2: Början på låten får mig att vilja gå på spökjakt. Ju länre in i låten jag kommer desto större FLOPP-känsla får jag.

Bidrag 3: Helt seriöst! Vad är detta? Sååå dåligt!

Bidrag 4: Denna låt får mig bara att vilja gå på afro-dans. Hör den hemma i melodifestivalen?: NEJ! Är den bra?: NEJ!

Bidrag 5: Är djuuupt besviken på Mr. Gadd.

Bidrag 6: Yohio är som hämtad ur en japansk serietidning med fantastisk röst. Ett av kvällens bättre bidrag.

Bidrag 7: Jag är hemskt ledsen men jag vill verkligen inte lyssna på en låt om PORSLIN. Detta är utan tvekan deltävlingens sämsta låt.

Bidrag 8: Kvällens bästa MEN framförall mest svängiga bidrag! =)

...Och vilka tror jag då har chans ikväll?
Bidrag 1, 6 & 8.

Ha en fantastisk mello-lördag gott folk! ;)

Inga kommentarer: