lördag 9 februari 2013

Melodifestivalen - Deltävling 2

Hej på er gott folk!

En vecka har hunnit gå sedan sist, och nu är jag återigen tillbaka med mello-nytt =)

Förra veckan hade jag "Michael Feiner & Caisa - We´re still kids" som en av mina favoriter. Så här i efterhand är jag glad att dem inte gick vidare. Sångerskan såg ut som en föråldrad E-type brud med kass röst. Saxofonspelet var dock skitbra =)

Nu till kvällens deltävling i Göteborg... Följande tävlar:
1. Anton Ewald - Begging
2. Felicia Olsson - Make me No. 1
3. Joacim Cans - Annelie
4. Swedish House Wifes - On top of the word
5. Erik Segerstedt & Tone Damli - Hello goodbye
6. Louise Hoffsten - Only the dead fish follow the stream
7. Richard Wolff- En förlorad sommar
8. Sean Banan- Copacabanana

Och så här tycker jag om bidragen...

Bidrag 1: Catchig refräng, men småtjatig låt. Alla småtjejer kommer definitivt att rösta på honom.

Bidrag 2: Tråkig! Alldeles för slö!

Bidrag 3: Toalettpaus!

Bidrag 4: Kvällens "bästa" låt. En melodifestival utan Pernilla Wahlgren = Ingen melodifestival.

Bidrag 5: Jäääättetråkig!

Bidrag 6: Jag vet inte vad jag ska säga mer än att det här är jättedåligt!

Bidrag 7: Kvällens sämsta låt!

Bidrag 8: Sean Banan har aldrig varit bra, och kommer aldrig heller vara bra, MEN alla barn kommer utan tvekan älska det här =)

Och vilka tror jag då har chans ikväll?
Grymt dålig deltävling, men om jag måste tippa bidrag så tror jag följande har chans ikväll: 1, 4 och 8.

Inga kommentarer: