fredag 15 augusti 2008

3 veckor sedan

Hallå hallå kära läsare!

Det har gått 3 veckor sedan jag uppdaterade bloggen, så jag kan förstå att ni har saknat mig och mitt skrivande.

Kom hem från Golden Sands för nästan en vecka sen, men jag har under veckan mest legat sjuk hemma, vilket har varit mindre roligt. Blev jag först magsjuk, och drabbades därefter av en kraftig förkylning på semestern, så jag har under resans gång mestadels varit sjuk. Om man bortser från att både jag och Jacke har varit sjuka, samt det mindre fina vädret i början av semestern, så har resan varit bra. Vi har solat, badat, festat, varit på vattenland och shoppat loss.

Om man jämför Golden Sands med Sunny Beach så kan man utan tvekan säga att Sunny Beach är mycket, mycket bättre.

Golden Sands kryllar av polacker, ryssar och andra östländer, och är nästan tomt på skandinaver. I Golden Sands är det heller inte livat i samma utsträckning som i Sunny Beach. Till skillnad från Sunny Beach så festar man inomhus på klubbar i Golden Sands, och inte så mkt på barer vid stranden. Vill man att drinken ska blandas av en jonglerande bartender ska man INTE åka till Golden Sands. Happy Hour är dessutom mkt vanligare i Sunny Beach än i Golden Sands. Restaurangerna i Golden Sands är både dyrare och sämre än i Sunny Beach, och står dessutom nästan alltid folktomma. Jämfört med Sunny Beach så blir man tokig på alla lapputdelare i Golden Sands, och rent generellt är bulgarer i Golden Sands mycket otrevligare än bulgarer i Sunny Beach. Stranden i Golden Sands är dock jättefin. Nästan snäppet finare än i Sunny Beach faktiskt. Bägge städernas vattenland är roliga, men även på denna punkten vinner Sunny Beach med ett något roligare vattenland.

Dagboksinlägg och bilder från resan kommer publiceras inom kort. Fram till dess säger jag: Tschüss!

Inga kommentarer: