lördag 28 februari 2009

Stammis på Konsum

Ni som känner mig väl vet att jag är en flitig nätshopperska, vilket även personalen på Konsum har upptäckt. (Jag returnerar lika många paket som jag hämtar ut, vilket är anledningen till att jag vistas på Konsum dubbelt så många gånger som jag egentligen borde. Detta hade inte skett om jag inte hade beställat massa kläder bara för att vissa plagg verkar "skoj" att testa.)

Idag när jag kom in i butiken och såg "söl-killen" (Ja, han är jätteseg) i kassan tänkte jag " Åh nej, inte han ingen!". Killen saknar ACTION. Söligare kille får man verkligen leta efter. Förutom hämta ut paket skulle jag idag även handla pärlsocker och bullformar. Mamma bakade kanelbullar, och fick mitt i baket panik när hon upptäkte att bullformarna och pärlsockret var slut. När jag kom till kassan och skulle betala 30 spänn, småskrattade jag lite smått och sa "har börjat bli stammis här på Konsum". Han bara "Ja, jag känner igen dig!" och började asgarva. Tre sekunder senare frågade han "Samlar du på klistermärkern?" (för varje 50- lapp man handlar kan man få ett klistermärke, som man sen kan byta ut mot bestick från Villeroy & Boch). "Ja" svarade jag, och fick då ett klistermärke fastän jag inte handlat för 50 kronor. Jag höll nästan på att dö av skratt när han sa "Man måste ta hand om sina stamkunder".

Från dagens paket behöll jag en tunika från Twist & Tango och en t-shirt/linne från Pepe Jeans. Perfekta sommarplagg!


1 kommentar:

Anonym sa...

åh det var den twist and tango tunikan vi kollade på... skitsnygg!!!