fredag 13 april 2012

Nyklippt & nyslingad...

...Lovely! 4 månader sedan sist så det behövdes verkligen. Idag är jag för övrigt ledig. Riktigt skönt. I veckan har det inte hänt överdrivet mycket. Har mest jobbat. Och i helg står också jobb på schemat.

Förresten...

Råkade ni ut för strömavbrottet som den satans jävla kråkfågeln utlöste igårmorgorse? Jag är en av dessa 60 000 Malmöbor som drabbades. Höll tack vare den jävla fågel på att få tinitus. Strömavbrottet utlöste jobblarmet, som i sin tur utlöste larm efter larm (kedjereaktion). Jag var ensam på jobb, om man bortser från de morgonpigga motionärer som befann sig i byggnaden. Hur mycket jag än knappade in säkerhetskoden eller andra knappar ville larmhelvetet inte tystas ner. Gissa om jag fick ännu mer panik då? Inte nog med det så slutade våra (el)dörrar att fungera. "Jättekul" med tanke på att det även är nödutgångar. Slussade ut alla genom nödutgångarna i omklädningsrummen/salarna. Med en satans panik ringde jag nog runt halva Malmö på morgonkvisten för att få tyst på ljudet. Chefen fick komma tidigare till jobb än planerat, och till slut kom även larmsnubben som efter 35-40 minuter tystade ner skiten. I sådana här lägen ska man absolut inte vara kvinna och fullständigt hata teknik. Jag flippade verkligen ut, och det rejält.

Nu blir det lunch (lasagne). Ikväll står spinning på schemat =)

Ha en bra helg!

1 kommentar:

kockajäveln sa...

haha..ja vi hade me strömavbrott fast i 10min..jag skulle koka potatis å de gick inte bra;)