fredag 2 juli 2010

Bilfälgar, ljusshow & bio

Hej gott folk!

Ligger just nu ute i vår hammock och chillar. Tidigare idag har jag tvättat bilfälgarna på pappas Volvo (med YES diskmedel... man är ju inte kvinna helt i onödan...haha) =) Känner mig sjukt nöjd. Skulle egentligen ha rengjort fälgarna igår, men pappa orkade inte köra ut bilen från garaget då. Och varför just pappa måste köra ut bilen från garaget beror på att Volvon är pappas pärla, och han tror helt seriöst att jag kommer repa lacken om jag kör den in och ut från garaget. Löjligt?!? Ja, men i och för sig så hade jag inte tilllåtit honom köra min Peugeot om jag hade haft en...haha =)

Istället för att rengöra fälgar igår under förmiddan skickade pappa mig till Coop Forum för att inhandla bilvax och Rain X. Det skulle han aldrig ha gjort. Jag letade efter flaskorna på helt fel ställe, dvs. bland fiskespön och friluftsgrejer. Efter mycket om och men hittade jag till slut vad jag letade efter, men det tog dock bra mycket längre tid än vad jag hade räknat med. Jag skyller på Coops fullkomligt onödiga ommöblering =)

Igårkväll blev det fika med Maggie & Fannie, vilket var otroligt mysigt. Efter fikan blev det stros och chill på stan, och strax innan 22 tiden vinkade jag & Maggsan hej då till Fannie. Vi begav oss därefter till västra hamnen för att se det alla andra malmöbor också planerat att se, dvs ljusshow. Den var dock under all kritik. Inget storslaget alls. Några sekunders upplysta bropelare och lite raketer. Överfattigt! Dessutom frös jag nästan ihjäl (det var svinkallt igårkväll), vilket gjorde mig ännu mer besviken. Det mest underhållande under kvällen i västra hamnen var nog att lyssna på skaran som sjöng "idag är ingen vanlig dag, för det är brons födelsedag". Märkligt? Onekligen, men sjukt roligt. Right Maggie? =)

Ikväll lär jag nog inte bli lika besviken, då blir det bio med mamma, Santi, Sonja (Santis syrra) och Santis mamma. Vi ska se tredje twilight-filmen Eclipse. Jag längtar så mycket att jag nästan håller på att flippa ut av längtan =)

Jag hoppas ni får en lika mysig fredagskväll som mig!

Kram på er!

PS: Klarade sista kursen också. Känns kanon! =)

PS 2: Foton från min examen kan du se här (lite sent, men min moster i Polen har klagat till mamma att jag inte lagt ut mina examensfoton på bloggen...haha...Bäst att göra henne nöjd... Polacker är ju trots allt inte att leka med =0) )

2 kommentarer:

Linis sa...

Varför kan inte din pappa backa in volvon för då hade du bara kunnat köra ut den sen... ett tips till pappa ceke om han nu tvivlar på dina back kunskaper ;)

Susanna sa...

Har du sett röran i hans garage? Tänkte väl det....haha =) Det förklarar det mesta =)