onsdag 7 juli 2010

Igår & idag

Hej gott folk!

Idag känns det som att jag mer eller mindre har tränat bort hela dagen. Under dagen var jag i Vellinge och simmade 2000 meter. Därefter blev det lunch hemma (tonfisksallad & vattenmelon). Dessförinnan var jag dessutom på Coop lite snabbt. Efter den sena lunchen (15.15) for jag iväg på cyckeln till västra hamnen för att möta upp Nettan. 18.00 blev det Friskisjympa på Ribban, och när klockan var exakt 20.00 klev jag innanför dörren. Dagen har avrundats med spagetti & köttfärsås, en härlig dusch, och chill framför både tv:n & datorn.

Även gårdagen försvann snabbt. Då träffade jag Sandra & Nettan vid lunchtid. Vi köpte lunch på MAX hamburgerkedja (jag köpte en GI-burgare utan lök, ost, och dressing) och satte oss sedan på stortorgets staty och käkade. Riktigt mysigt! När magarna var mättade åkte vi till västra hamnen och solade fram till 17.00. Kom hem 18.00 till ett hus fullt av folk ("öppet hus" är inte ovanligt hemma hos oss). Min kusin som jobbar i Falsterbo under hästtävlingen hade ledigt från jobb några timmar så han kom på besök. Han har tidernas mest chilla jobb med undantag för att han i princip måste vara tillgänglig 24/7. Han fixar smågrejer (tex. silvertejp & skruvar på Bauhaus) och kör omkring campingpersonal till/från Malmö och Falsterbo i chefens superfina sportiga röda Audi. Fick mig en liten åktur, så jag är nöjd =) Innan han skulle iväg och jobba bjöd jag honom, morbror, mammas vännina och familjen på fullkorns broccoli-& skinkpaj som jag bakat. Den blev sååå god! När alla förutom familjen försvunnit från huset avrundades dagen med en härlig joggingtur i området.

Inlägget får avslutas av ett roligt citat by Nettis; "Det känns bra att kunna hata tillsammans med någon." (Samtalsämet var DJUR)

Ni får ha det så bra!

Sov gott!

1 kommentar:

Nettan sa...

Hahahahahahaaaa, men det gör det verkligen! Inte ofta man kan säga något elakt om hundar/djur utan att man får elaka blickar, hahahaaaa! Du och jag Sus, du och jag! :D

Förresten, jag har träningsvärk i bröstet! (måste vara armböjningarna), och känner att det är på väg på andra ställen också :D :D :D Gissar dock att du ditt träningsfreak inte känner av något ;)

Puss puss puss sötis!