onsdag 11 augusti 2010

Ett inlägg utan någon som helst mening, om än med för många meningar =)

Hej gott folk!

Jag borde egentligen sova nu, men det går inget vidare med den saken. Ska vakna om 2,5 timmar, dvs. halv 4 på morgonen, så nu känns det lite skitsamma om jag somnar eller ej...haha =) Har börjat kolla på en ny serie. Ny och ny... Den är ny i min värld. Eller inte ny, dum formulering, hur som helst.... jag har känt till den ett tag, men det är inte förräns nu jag har börjat följa den. Californication. Den är sjukt ball, om än lite för snuskig mellanåt, men utan tvekan en serie jag kan rekomendera då den bjuder på mycket skratt =) Började se den i förrigår, och jag är nästan redan klar med säsong 1. Är på avsnitt 11 av 12. Galet? Ehhh ja...haha... =) Hur har jag då fått tid till detta? Svar: Nattetid! Jag har haft lite svårt att sova, och för att inte bara stirra rätt in i väggen, eller överanstränga ögonen med att blunda blev serien lite av en räddning. Och när jag väl somnat drömde jag bara läskiga saker. I lördags drömde jag om ficktjuvar, i söndags hade jag en tragisk singel-dröm (en sådan som får en att känna sig totalt megamisslyckad och ensam), och i måndags drömde jag om en hemsk trafikolycka. Sjukt obehagligt!

Igår drömde jag inget hemskt (tror att det bereor på att jag typ körde fötterna på huvudkudden, fast inte riktigt Pippi style, utan mer huvudet på huvudkudden fast på fel håll...hängde ni med? hahaha....), däremot höll jag nästan på att svimma när en spindel gjort intrång i mitt sovrum och placerat sig på det mest heliga i världen (nej, jag är inte troende även fast jag är katolik, och ja, ni läste rätt....haha...), min kudde! Det var ett jobbigt moment. Jag ville skrika, men jag ville inte väcka herr Ceke, och samtidigt ville jag inte att monstret skulle springa iväg heller för då hade jag bara oroat mig hela natten. Hade guldläge att döda den. Problemet var dock att jag inte klarade av att göra det själv.112. Akut! Kris! Vad skulle jag göra? Med stela robot-moves lyckades jag ta mig till vardagsrummet och införskaffa dödshjälp. Mamma Ceke befann sig på rätt plats vid rätt tidpunkt och innan klockan hunnit slå midnatt var spindeln död. Tack och lov! Dock var jag för rädd för att sova på kudden så den försvann från sängen samtidigt som sängen förflyttades 10 cm från väggen för att inte skapa en spindelbro mellan väggen och sängen.

Utöver detta onödiga pladder jag precis fyllt er med, så kan jag informera er om att jag sedan flera månader tillbaka inte är medlem på mötesplatsen längre. Det var ett nyårslöfte som jag testade men som inte fungerade, även om jag redan visste det redan från början =) För någon dag sedan hörde jag någon säga: "Hjärtat är som en kompass. Den väljer alltid rätt riktning.", och jag tror verkligen att det ligger något i det. När rätt kille står framför mig kommer jag veta att det är rätt och jag kommer då också att göra rätt val =) Fram tills dess kan man ju bara fortsätta drömma om att han faktiskt verkligen existerar...haha =)

Nu känns det mest som att jag flummat iväg, men what the heck, det bjuder jag på ;)

By the way (innan jag avslutar det här inlägget ;) )... jag hade namnsdag igår, och blev grattad av hela tre personer. Imponerande va? hahaha... Kan detta inlägget bli flummigare? Tror knappast det =) Medan jag flummar runt i Barca får ni njuta lite extra av livet och sommaren!

Ta hand om er!

Kram

1 kommentar:

Linis sa...

Nytt inlääg på G?