söndag 8 augusti 2010

Söndagsmys

Hej gott folk!

Regnet öser ner, och jag ligger i sängen och myser till musik av Joshua Radin samtidigt som jag sitter här och bloggar. Sedan jag vaknade har jag bara tagit det lungt, ätit frukost och läst ut min pocketbok (Syskonkärlek av Sheila O´Flanagan). Supermysigt! Senare idag kommer morbror med fru över på middag, och däremellan kanske jag klämmer in lite träning på Friskis (om jag orkar).

Sedan Cypern har tiden (som jag tidigare nämnt) gått jättefort. Det känns på något sätt som att livet det senaste året har gått fortare än övriga år, men som att det överhuvudtaget gått fortare och fortare ju äldre man blivit, en skrämmande känsla.

Två dagar efter hemkomsten från Cypern kom Bella, Magnus & Hampus (6 månader) på besök. Då de bor i Nykvarn (nära Stockholm) blir det inte att vi träffas så ofta. Vi hade en kanontrevlig dag tillsammans, och Hampus var verkligen sötare än sötast.

Grabben har fysik som en 8 månadres bebis. Superhäftigt! =)

Förutom finbesök från Nykvarn så har jag de senaste 10 dagarna:

- Promenerat m. Ipek (3 korta rundor)
- Träffat Jacke innan hennes & Martins Cypernresa
- Pysslat ihop ett plakat med Johanna till det årliga kollot hon brukar åka på. (Tog 8 h att göra)
- Chillat med Maggsan och kollat på semesterbilder (ca 500 st.)
- Grillat i Bunkeflo hos fröken Dahl & shejkat loss på Étage
- Varit på kalas och firat Santis mammas födelsedag
- Följt damernas höjdhopp i EM (Grattis till silvret Green!)
- Kört spinning med fröken Dahl (2 ggr)
- Träffat midsommar-Johanna för en kvällspromenad i stan
- Varit hos frisören och snyggat till toppana och utväxten
- Shoppat i stan med mamma
- Fikat med våra tyska grannar
- Besökt faster med man
- Fikat på stan med Genti & hennes crew

Utöver detta har jag även hunnit med massa smågrejer som städnig/pappersarbete och annat tråkigt (men nödvändigt!)

Nu ska jag lämna datorn för att göra pappa sällskap på JULA (Wohoooo...eller Åhh nääää!!!) ;)

Önskar er alla en supermysig söndag!

Kram på er!

2 kommentarer:

Linis sa...

Tack för sammanfattningen :P jag vill träffas någon dag snart,börjar få susanna längtan!

Gentiana sa...

Det var supermysigt att fika med dig Süsse =)<3