torsdag 20 september 2012

"Alles gut?"

Det var den senaste frågan jag fick av sjuksköterskan. Jag måste seriöst ligga i sämsta rummet på detta Österrikiska sjukhus. En tant snarkar helt kopiöst. Man hör knappt vad man själv tänker. Jag tror inte ens att öronproppar hade hjälpt. En annan tant snarkar också, men hon är inte lika jobbig. Tanten bredvid mig sover, vaknar till, sover, vaknar till osv. Varje gång hon vaknar till otäckt-på-hennes-vis, sitter hon upprätt i sängen och stirrar på alla. Tanten kan dessutom inte skita ordentligt, så varje gång hon måste göra sina "ärenden" kopplar dem en "låda" till hennes röv. Det är så jävla äckligt så jag klöks. Fisarna ekar och ljudet av hennes avföring ska vi inte ens prata om. Kvinnan på min nordvästra sida har kateter. Det är minst lika äckligt som låd-tantens bekymmer. Dessutom ringer hon efter hjälp typ hela tiden. Man hinner precis drömma sig bort när ljuset plötsligt tänds. Över lag är alla tanterna riktigt krassliga. Typ ingen kan gå. Alla har minst ett ben inrullat i bandage. Alla har fula beiga tant-spetstrosor. Dem flashar dem på tok för mycket. Vi snackar Viktorias secret à la sjukhus-style =)

Mitt tillstånd: Huvudet känns fortfarande tungt och pulserande, dock liiite bättre. Inte mycket, men lite. I samband med smärtstillande gav doktorn under kvällen besked att röntgen inte visade tecken på några konstigheter i huvudet. Gissa om det kändes som en oerhörd lättnad? Jag hoppas verkligen att jag blir utskriven imorgon. Övrig värk i kroppen (nedre ryggpartiet, höger höft och vänster käke) är svullet och ömmar. Kommer få duktigt feta blåmärken.

Nu måste jag verkligen försöka sova.

Kram & God natt!

Ps. Tack för alla fina tankar. Det värmer =)

Ps 2. Nålen i högerarmen är sjukt jobbig. Bara tanken på den får mig att svimma.

Inga kommentarer: