söndag 16 september 2012

Slovenien

Hej gott folk!

Befinner mig fortfarande i Slovenien. Vi ar pa besok hos vanner vi kanner, och jag passar darfor pa att lana deras dator. Darav inget a,a,o =(

Vistelsen i Slovenien ar och har varit riktigt najs. Akte mandag 3/9, och an aterstar nagra dagar. Temperaturen ligger just nu i genomsnitt pa 22-25 grader, dvs. svensk sommar. Det har tycker folk i Slovenien ar kallt...Haha... =) Forsta 1,5 veckan lag temperaturen i genomsnitt pa 28-30 grader. Nu ar det lite kallare. Vi hade dock tva riktigt kalla dagar. Da menar jag kalla. Varsta blasiga aksovadret. Dem dagarna passade vi pa att elda i var vedspis. Riktigt mysigt.

Hemma i Lendava dar vi har vart sommarhus har jag inte gjort ngt speciellt. Mest tagit det lungt, last bok, badat och atit glass =) Riktigt, riktigt skont!

Som ni vet sa har jag aven varit ivag pa roadtrip. Vi (Jag, Tajda & Asja) akte da fran Sloveniens nordostra spets till Sloveniens sydvastra spets. Slovenien ar riktigt vackert. Ett litet land som erbjuder bade hav och berg. Lovar att beratta mer om mitt haftiga mini-aventyr i ett annat inlagg =)

Jag hoppas att ni har det bra dar hemma. Jag lovar att njuta lite till av min ledighet.

So long, so good!

KRAAAM!!!

Inga kommentarer: