torsdag 20 september 2012

Trafikolycka

Hej!

Ligger just nu i en sjukhussäng i Österrike. Hemresan från Slovenien hann inte bli fullt så lång som jag hade räknat med. Bara några kilometer in i Österrike, efter gränspasseringen blev vi påkörda (bakifrån) på motorvägen av polacker (förmodligen fulla sådana som inte höll sig till hastigheten). Jag minns ingenting av händelsen. Satt bakom pappa på den sida av bilen som drabbats värst. Blev körd till sjukhuset med ambulans direkt. Dem har rönkat mitt huvud vid två tillfällen. Vanligt en gång, och med datortomografi en gång. Huvudet pulserar så in i h*****e. Har fått värktabletter men dem hjälper inte. Ligger dessutom i ett rum med 4 tanter som pratar precis hela tiden + har besök hela tiden. Vila är med andra ord omöjligt. Förutom extrem smärta i huvudet har jag fått en del blåmärken lite här och var. Utöver det mår jag bra och är hel. Tack gode Gud för det. Kunde ju slutat mycket, mycket värre. Jag kommer stanna på sjukhuset över natten. Mamma och pappa sitter på polisstationen. Vi skildes åt när jag åkte till sjukhuset. Bilen = skrot, och hur och när vi kommer hem är i nuläget oklart. Gissa om jag längtar hem just nu?

Ps. Sjukhusmaten är skitäcklig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du mår bra under omständigheterna!!! Krya på dig! Kram Lina & Mattias