söndag 21 oktober 2012

Veckan som gått

Hej på er gott folk!

Förra helgen var första helgen sedan olyckan som jag var "ute" och hade kul. Med "ute" menar jag i det här fallet "girls night evening" med Friskistjejer på Vapiano (fredag) och Josses 25-års fest (lördag). Josses fest var supertrevlig, och galet genomplanerad. Vi snackar Hollywood och filmens värld. Tyvärr har jag inga bilder från denna tillställning =( Josse var i alla fall the sunshine herself- alldeles gul =)

Måndag var första jobbdagen på 6 veckor. Dock inte på fulltid, utan 50%. Kändes såååå kul att komma tillbaka. I måndags blev det även rehab-träning hos sjukgymnasten.

Förutom jobb bockade jag i tisdags av mååånga saker på min "what2do"-lista. Kände mig galet effektiv.

Onsdag har nog varit veckans mest intensiva dag. Började med jobb. Därefter bar det av till Karro och Åkarp efter ett kort stopp på konditori Katarina. Efter Åkarp bar det hem, men bara för att hämta upp päronen. Därefter åkte vi till Eslöv för att hämta upp vår nya Volvo (S60, T3 Momentum för er som undrar). Jag och pappa var jätte-exalterade. Efter Eslöv firade vi (med wienerbröd) tillsamans med grannarna den nya bilen. Efter lite fix bar det av till Santi. Vi planerade lite Sthlm + köpte biljetter till nya Twilight (Breaking Dawn- part2). Därefter bar det av till Malmö Arena för att se Lionel Richie. Jag säger bara; Ohh my lord så bra han var. Och hans multi-tasking-guy, i bakgrunden var bland det hetaste jag sett i hela mitt liv. Så het och sååå begåvad. Han sjöng Han dansade. Han spelade flöjt. Han spelade saxofon. Han spelde keyboard. Han spelade gitarr. Han plingade med fingrarna, plus gjorde tusen andra grejer till. Vadå coolt?!? =) Förband var Amanda Fondell. Hennes outfit var det fulaste jag sett i hela mitt liv. Punkarskor. Svarta byxor. Vit plöfsig underkjol på det. Och en beige farmorsbjus till det. Hon om någon behöver verkligen en personal shopper när hon ska handla kläder.

I torsdags höll jag på att dö på jobb. Var sååå trött. Efter jobb var jag iväg och cruisade med nya bilen. Sjukt najs att köra =)

I fredags blev det jobb och rehab-träning hos sjukgymnasten. Dessutom gjorde jag ett stopp hos frisören där jag bokade tid både till mig och mamma. Hämtade även upp ett paket som jag beställt =) Har börjat samla på servisen "Swedish Grace" (färg: snö), så nu är jag 4 tallrikar (27 cm) rikare =) På kvällen blev det mys med X-factor.

Igår var det världens finaste dag. Dock gjorde jag inget speciellt. Vågade inte riktigt. Nu tror ni säkert att jag är jätteojjig, men jag tror att det ligger en förbannelse över datumet "20". Igår var det exakt en månad sedan olyckan. 20:e, 8 månader tillbaka i tiden (januari), blev jag påkörd bakifrån när jag körde med Jacke från Friskis. 20:e är alltså inget bra datum.

Idag kör jag en repris på förra söndán. Dvs. chillar =)

Det får räcka för idag =)

Trevlig söndag!

Inga kommentarer: