tisdag 4 november 2008

Blandat pladder om den senaste veckan som gått

Hej!

Sedan sist jag skrev så har mitt schema sett ut såhär:

Fredagen den 24 oktober hade vi klassfest och trots att vi bara blev 9 styckna så hade vi det ändå jätteroligt. Kvällen bjöd på min och Mickans "våga våga" dans, lekar, utgång (Grand) och en jävla massa skratt. Helt klart en lyckad kväll!

(Jag & Mickan in action med våran dans)
Sov över hos Mickan till lördan, och på kvällen blev det släktkalas. Min faster och hennes man fyllde år.

På söndagen hände nog inget speciellt förutom att jag värdade på Friskis och körde ett spinningpass.

Mån 27/10 jympade jag på Annas pass för första gången på flera månader. Hon var överlycklig att se mig, och det värmde verkligen att höra att hon saknat mig. Körde även lite styrka i gymmet samt fixade lite inför resan till Warszawa.

I tisdags åkte jag och Jacke till Warszawa, och på flyget var 98% av resenärerna polacker. "Wizz Air är det bästa som hänt de polska svartjobbarna" och "Säga vad man vill men vi är inget vackert folkslag" är bara några av alla kommentarer som slank ur munnen på mig och Jacke under resan. Dessutom pratade vi lite skit med passagerarna precis bredvid oss som förmodligen var planets enda svenskar. På flygplatsen blev vi varmt mottagna av Sandra & Jusse som väntade på oss.

I onsdags gick vi runt i gamla stan, kände oss som riktiga turister och tog foto på typ ALLT som Warszawa hade att erbjuda! På kvällen blev det födelsedagsfirande och utgång.

I torsdags blev det shopping i Warszawas nya gigantiska köpcenter, och på kvällen blev det bio.

(Nya köpcentret)

I fredags shoppade vi på ett annat köpcenter. På kvällen blev det förfest och utgång. Vi kom hem 06.00.

I lördags vaknade vi sent, besökte en känd park och tände ett ljus på kyrkogården (alla helgons dag). Efter det stressade vi med att packa väskorna, äta och ta oss till flygplatsen. Vi hade inte riktigt koll på när planet skulle gå. På planet hem pratade vi återigen med samma passagerare som på ditvägen. Mkt roligt!

I söndags var jag typ DÖD och hade EXTREMT ont i halsen. Värdade på Friskis och gjorde inget vettigt!

Igår, måndag kände jag mig inte mkt piggare. Jag fick i alla fall städat undan all packning och allt skräp som låg på rummet. Träffade även Kiki & Maggie på kvällen som mest pratade om Greys och andra serier (jag har fortfarande noll koll på serier).

Idag har jag varit sjukt slö och orkeslös. Har druckit te i massor och levt på Strepsils. That´s it! Träningen kör jag igång med när jag mår bättre, och då jävlar ska det bli MASSA konditionsträning. Mina lår är överfeta och dem bara måste jag göra något åt. Så är det!

Kostdagboken är nerlagd. Orkar inte tänka på grönsaker och quinoa för tillfället. Elin tycker att jag måste piffa till min blogg och skriva lite mer om singellivet. Vet inte riktigt hur intressant mitt singelliv egentligen är då jag typ är världens tråkigaste singel, men ja....jag kan ju ge det en chans...

Sus summering av singellivet de senaste dagarna:

Utgång Grand 24/10: Avvisade en kille som ville dansa med mig bara för att han inte var 1,90 lång. Mickan tyckte jag var taskig.

Utgång Polen: Dissade en ungrare som jag dansade med i högst 2 minuter. Distansförhållande är inte riktigt min grej och dessutom var han inte tillräckligt attraktiv. Polacker är jag dock fortfarande jävligt skeptiskt till.

Gymmet: Antingen tränar jag på fel gym, eller så tränar jag i gymmet på fel tider. Istället för killar så kryllar gymmet av tjejer som vill träna lår, rumpa, gäddhäng och få fast mage. Killarna som tränar där är antingen för unga, för korta eller för osvenska. What 2 dooo liksom? Började träna i gymmet av en anledning, men jag ser inte någon direkt utveckling av det jag ville få ut av gymmet.

Sus om sig själv: Jag är nog lite för kräsen, men va fan ska man göra när man vill ha någon som är 1. Jätterolig (Ni vet själva hur mkt jag skrattar. Jag klarar inte av en dyster kille. Hade blivit jättedeprimerad), 2. Lååång (1,90 helst), 3. Ickerökare (ett MÅSTE! Det är också en av anledningarna till att jag inte klarar av polacker), 4. mörkblond och 5. är aktiv inom allt möjligt! Vill inte ha en latmask. Vill ha en grabb med fart och fläkt. Visst skulle listan kunna bli längre, men samtidigt kan man inte begära hur mkt som helst av en kille heller. Alla har vi ju våra brister, och i vissa fall kan jag se genom fungrarna på vissa av mina punkter som som inte står med på denna listan.

Sus erkänner: Jag är livrädd för att bli kär. Det är en av de största anledningarna till att jag är singel.

Om det är något annat ni tycker att jag borde skriva om i min blogg så får ni gärna komma med förslag.

För er som undrar varför jag inte varit i skolan på länge så beror det på att Percy som är ansvarig för vår kurs har varit i Tyskland och gjort reklam för vår utbildning. Dessutom har vi från och med denna veckan praktik på SFI (svenska för invandrare) i Kristianstad. Första SFI besöket för min del är på torsdag.

Nu ska jag sova!

Natti natt!

3 kommentarer:

fajndivajn sa...

Hej!
Du måste hitta en annan hobby om du inte ska förbli singel. Jag säger: satsa på någon extremsport! Min kusin träffade sin sambo genom fallskärmshoppning. Där får man ju en kille som har samma intressen och de brukar vara lite galna. :) Det går i 380knyck jämt.
Och seriöst Sus, är hårfärgen verkligen så himla viktig? ;)

Puss!

Anonym sa...

HAHAHA! Du är ju för söt! Förstår om du är rädd men lyssna (läs) på det här "hellre älska och förlora än att inte ha älskat alls". Du är värd den bästa (och roligaste) som går att hitta! OCh den där dissen på Grand, din min var oslagbar. HAHA! Kramis

Anonym sa...

Det är väl rimliga krav, fast tycker nog du kan vidga dina vyer angående hårfärg, annars får du i värsta fall se till att han färgar håret ;)
Jag är också rädd för att bli kär, för det är då man riskerar att få sitt hjärta krossat, men i slutändan tror jag ändå det är värt det :)
Puss på min sötaste Sus!