torsdag 13 november 2008

Dålig miljö = dålig trivsel = SANT!

Denna veckan har det skett en del förändingar i mitt ena rum. I tisdags körde jag ett förlängt spinningpass, och först då FATTADE jag hur dålig kondition jag har fått. På sistone har jag verkligen slarva med ALLT! Kost, träning, sömn, skola m.m. What the FAN is WRONG with me liksom?

Den dåliga konditionen har fått mig att inse att spinningcykeln som jag köpte i somras inte ska stå på vårt uterum. Sedan den köptes har jag inte använt den en enda gång. Det beror på att vårt uterum mest ser ut som ett förråd där allt skit läggs på hög. Mina föräldrar (syftar mest på pappa) har en JÄVLA förmåga att SPARA precis ALLT! Då menar jag verkligen ALLT! Sådant som egentligen borde slängas hamnar tyvärr där ute, och JAG HATAR DET!!!! Förutom att miljön inte är så inbjudande så är där dessutom svinkallt just nu. Som om inte det vore nog så har vi en jävla frys som står i vägen för lampknappen. Jag förstår inte riktigt tanken med den placeringen. Förstår egentligen inte tanken med att ha en extra frys där ute överhuvudtaget. Pappa är typ rädd att vi ska dö av hunger och handlar alltid extra mkt kött när det är extrapris (Han är typ the KING of EXTRAPRIS.) Jag försöker förklara att elförbrukningen bidrar till att köttet som han köpt i slutändan blir dyrare än om han hade köpt lite och ständigt ätit färskt. Dessutom förlorar köttet näringsämnen när det står fryst längre. Han förstår inte det där riktigt. Det är svårt att lära gamla hundar att sitta sägs det, och det stämmer verkligen i det här fallet. Det är omöjligt att printa in lite vettig kunskap i huvudet på honom. Ahhh....!!! Blir frustrerad! Hur som helst, det jag egentligen skulle ha sagt är att belysningen där ute är värdelös.

För att råda bot på detta PROBLEM bar jag därför in träningscykeln på mitt rum i tisdags. Det blev kanske lite trångt, men det är inte så farligt som jag hade trott att det skulle bli. Eftersom jag inte har något att skylla på nu MÅSTE jag cykla! Jag köpte den ju inte enbart för att den skulle stå i ett hörn och samla damm.

Förutom att det har kommit in en cykel på rummet, så har min schässlong även fått lite besök av en en kudde som jag köpte på IKEA idag när jag strosade runt där med Sara.

SFI föreläsningarna denna veckan har gått bra. I måndags var vårt tema "traditioner" och igår var temat "hälsa". Tro det eller ej, men efter den här veckans föreläsningar känns det bara roligare och roligare att stå framme vid tavlan. I LÖÖÖV pedagogik i praktiken.

Idag har jag som tidigare nämnt träffat Sara. Vi tog en promenad på Bulltofta, därefter blev det fika och rundvandring på IKEA. Riktigt mysigt! Har dessutom varit hos tandläkaren. Som vanligt behövde jag inte sitta i tandläkarstolen så länge. Högst 10 minuter. Skönt!

Innan jag avslutar detta blogginlägg måste jag tillägga att min tandläkare jobbar med världens fulaste tandsköterska. Henns frissa DÖDAR! Man skulle kunna tro att hennes frisör använder sig av en kastrull när hon/han skapar hennes frisyr. Det är verkligen en rund cirkel med hår som ligger platt på huvudet. Det är så fullkomligt jävla FULT! Hade jag varit henne så hade jag vaknat med ångest varje morgon, men tydligen så trivs hon jättebra med att ha det så. Hennes frisyr var nämligen likadan för 2 år sedan. Det var nästan så att jag inte kunde hålla mig för skratt idag när jag såg henne...Haha =0)

Nu ska jag nog snart sova!

Ha det gott allesammans!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan du inte ta ett kort i smyg nästa gång?! Jag måste seeeee! haha! Och bra med cykeln, den passar bra där=) Kudden var också fin!