tisdag 18 november 2008

Kärlek till en bil

Till alla er som trodde att Opeln aldrig skulle lämna familjen Ceke så vill jag bara säga att ni nästan hade rätt. Opeln har varit en trogen familjemedlem i ca 10 år, men kommer på grund av mkt skador bli tvungen att lämna oss på söndag. Med tårar i ögonen kan jag säga att det känns mycket tungt i hjärtat att behöva skiljas från världens bästa bil. Opeln är och har alltid varit en bil med mkt kärlek. Trots sitt mindre snygga utseende har Opeln charmat varenda passagerare med sin sköna komfort. Under de senaste 5,5 åren har jag och Opeln fått en magisk samhörighet som ingen annan kan förstå. Jag har manipulerat den, skrikit på den, kört världens galnaste rundor med den, men jag kan lik förbaskat inte säga annat än att jag älskar den av hela mitt hjärta. OTP (registreingsskylten) eller otillräckliga prestationer som vi alltid sagt, har nu kommit till sin rätta betydelse. Jag kommer att sakna dig Opeln. Du är och kommer alltid att vara världens bästa bil (fastän att jag alltid drömt att byta ut dig mot en Peugeot)!

2 kommentarer:

Jacqueline sa...

Nämen! Jag vill ha en avskedsrunda i den innan söndag! Kommer sakna kära OTP-n!

Anonym sa...

Åh, lilla Peggy.. Jag tänker på dig! =)