måndag 24 augusti 2009

Läskig spindel

Spindlarna letar sig fortfarande in i mitt sovrum. Blir tokig! Varför just mitt rum? Höll nästintill på att dö idag när jag klev in på rummet och såg en 10 cm stor spindel på väggen. Den var sjukt stor och sjukt läskig! Blev så paniklagen så jag hoppade upp i sängen och vägrade flytta mig tills någon gjort mos av den. Mamma kom fram som värsta Robin Hood och mördade den jäveln med pappas sko. Ni skulle sett hennes insatts. Vilken mamma man har! Hon är min hjälte. Tack vare henne kan jag sova i lugn och ro i natt, om det nu inte ploppar upp några läskiga mardrömmar.

Natti natt!

6 kommentarer:

Sara W sa...

UUUÄÄHH!! Fy FAN vilket monster! Jag hade också en upplevelse med en stor spindel häromdagen. Inte så najs...

Däremot såg bilderna från Grekland riktigt schyssta ut! Inte alls avis... :P

Har ny blogg, spana in den!
Kram

Henke sa...

Det var ju en sjukt stor spindel det där! En mutant!!
Synd att ni hade ihjäl den bara... Nu får vi ju regn imorrn. Men vi har ju haft så mkt sol på sistone så vi får väl bjuda på den... :P
Men vad skall du säga till de 400 ungarna som nu är mor/far lösa? :O

Susanna sa...

Jadu, det var ett riktigt monster Sara!

Det var säkert en mutant. Utan tvekan den största spindeln jag någonsin sett (om man nu bortser från Zoo och djurparker).

Vi säger inget till de mor/fader-lösa spindlarna. Vi dödar dem en efter en när dem kliver fram. (Som sagt: HATAR SPINDLAR!!!)

Jacqueline sa...

Åh, HERREGUD!! Finns det sånna stora spindlar i Sverige?? EEh, e du säker på att du inte importerade den hem från Lefkas?? (haha, så sjukt läskig tanke, men ändå)
ps. Din mamma e king! Annars: Jebi se på den äckliga spindeln!

Henke sa...

Ey, inte hata! Du vill inte släppa ut det i universum... :) Jesus sa: Älska din fiende. Så älska spindelbarnen som om de vore dina egna... ;)

Är det ngt mer du hatar nu när vi ändå är inne på ämnet? :O

Susanna sa...

Henke, jag har aldrig varit ett big fan av Jesus =0) Ledsen att behöva göra dig besviken =0)

Hmmm...hatar och hatar... Ogillar starkt är nog bättre. Finns mycket jag ogillar, fast jag besparar dig den listan. Tro mig, den är låååång!