torsdag 3 februari 2011

År 2010

1. Gjorde du något år 2010 som du aldrig gjort förut?
Massor! Butiksinventering t.ex.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2010?
Ja, Bella födde en söt liten Hampus =)

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, min ”mormor”. Egentligen var hon inte min riktiga mormor, utan en hjärtego vän till familjen som ofta brukade passa mig när jag var barn. Hon värdesatte mig lika mycket som sina barnbarn, och har alltid varit en av de mest betydelsefulla människorna i mitt liv. Hon kommer för evigt att vara djupt saknad.

5. Vilka länder besökte du?
Danmark, Cypern och Spanien.

6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011?
En lägenhet

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
14/4 – Dagen då min ”mormor” gick bort.
30/4 – Valborgsmässoafton (mormors begravning som jag grät mig igenom till Twilight hemma i soffan.)
12/6 – Min examensdag
19/6 –Kronprinsessbröllopet

8. Vad var din största framgång 2010?
Jag tog examen i folkhälsovetenskap och pedagogik

9. Vad är det bästa som hänt dig år 2010?
Dreamteam!! Hade jag under hösten valt att inte fortsätta med studierna så hade jag inte träffat dessa underbara människor.

10. Största misstaget?
Att jag låtit andra trampa på mig för mycket.

11. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Även år 2010 blev jag sjuk under semestern. Drog på mig en riktig megaförkylning när jag var i Barcelona.

12. Bästa köpet?
Min stora kudde som jag köpte till fyndpris (39 kr) på IKEA =)

13. Vad spenderade du mest pengar på?
Nöjen! Allt från resor och miniutflykter till Stand up och konsertupplevelser. Det blev väldigt mycket nöjen av alla dess slag under hela år 2010.

14. Vilken var din favorittrend?
Att kunna facebooka från mobilen =)

15. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
1.) We no speak americano- Yolanda Be Cool
2.) Agnes & Björn Skifs- When you tell the world you´re mine
3.) Kommen sie loss- Basebrothers
4.) One- Swedish House Mafia
5.) Oskar Linnros- Från och med Du
6.) Mikrofonkåt- September

16. Var du gladare eller ledsnare år 2010 jämfört med tidigare år?
Man kan säga att 2010 har varit känslornas berg och dalbana där jag åkt ner fler gånger än vad jag åkt upp.

17. Blev du kär 2010?
Nej

18. Har du förändrats mycket?
Händelser under året har gjort det svårare för mig att lita på människor.

19. Vilket plagg använde du mest?
Leggins

20. Favoritprogram på tv?
One Tree Hill

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av år 2010?
Det finns personer som jag inte har kontakt med (och som jag av flera skäl inte vill ha kontakt med heller) nu som jag hade väldigt nära kontakt med i början av 2010.

22. Bästa boken du läste?
”Kärlek@första.träffen”

23. Något du önskade dig och fick?
Global köksknivar

24. Något du önskade dig men inte fick?
En Peugeot =)

25. Årets bästa film?
Due date =)

26. Ett uttryck du missbrukat 2010:
”Naaaw…”

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag njöt av att vara uppsatsfri för en dag, och unnade mig själv att bli ompysslad i håret av Nelly (Sling+ klipp). På kvällen blev det kalas med familj och släkt.

28. De bästa nya människorna du träffade?
Träffade väldigt mycket härliga människor förra året, men bäst är ändå DREAMTEAM =)

29. Favoritmånad?
September. Det var en övergångsfas i mitt liv där mycket av det negativa i mitt liv ersattes med massa positivt.

30. En värdefull läxa du lärt dig 2010?
Människor kan vara riktigt elaka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dreamteam!!

Vi regerar

Mickan sa...

Men du gumman.. Jag tog examen 12/6, du också om jag inte minns fel;) KRAM!