söndag 13 februari 2011

Jukkasjärvi


Många förknippar vinter med snö och galna skidresor. För oss som inte riktigt lärt oss uppskatta det roliga med vintern är snö bara ett rent jävla helvete. Hur som helst... Det jag vill komma fram till är att jag idag faktiskt kom på att det finns ett vinterresmål som jag någon gång i livet måste besöka. Jukkasjärvi. Ja, ni läste rätt. En av mina drömresor är tro det eller ej faktiskt en resa till Jukkasjärvi. Det låter jättegalet, jag vet, men det är faktiskt sant. Jag har i flera år drömt om att få åka dit bara för att få njuta av iskonst och Sveriges i särklass coolaste hotell. Jag blir alldeles exalterad av tanken, och jag kan nästan slå vad om att en resa till Jukkasjärvi kan slå vilken Bad Gasteinresa som helst =)

1 kommentar:

Anonym sa...

om du nu ska åka dit så finns det massa coola aktiviteter som att glida omkring med snöskoter OR ! hundsläde OOOR med Renar ! nu om du skulle få läge så ta först rensläde å sen hundsläde ! de är för jävla roligt och så om du frågar mig så ska man slägga ut lite extra för att få någon cool motiv i sitt rum ! va sägs om en öppen spis ! =)

aja de bästa med de hela är ändå att få uppleva hotellet och man får faktist om man vill få lära sig att designa i IS ! eller som andra säger skulptur i snö !
lovar dig att man år mer respekt för människor som gör skulpturer i is efter de första slagen man gjort i sin egen IS !

Hoppas du har en underbar alla hjärtans dag !

/M