tisdag 4 oktober 2011

Lutz

Hej på er!

Sedan möbelvaruhuset XXX Lutz öppnade i Malmö förra året har jag varit nyfiken på deras möbel- och inredningssortiment. Mest nyfiken var jag ju dock på hur de lyckats förvandla gamla IKEA =) Efter att ha hört både ris och ros om Lutz bestämde jag mig idag för att besöka varuhuset och skapa mig en egen uppfattning. Tro det eller ej, men jag blev väldigt positivt överraskad, och alldeles överlycklig när jag såg att de sålde porsslinserien Swedish Grace från Rörstrand, som dessutom råkar vara min favoritserie på porslinfronten =) Örngott designade av Karin Mannerstål, vaser från Sia, kastruller från OBH Nordica och sängar från både Tempur och Carpe Diem är bara några av många produkter som jag inte hade förväntat mig att se på Lutz. Givetvis fanns där även skitfula grejer, typ överdetaljerade lampor, tavlor och påslakanset. En del möbler var också lite tooo much. Den svindyra isbjörnen som alla pratat om var inte så ful som jag trodde att den skulle vara. Den var mest bara dyr =) Vet dock inte riktigt vart jag skulle placera den i ett hem, men den hade utan tvekan varit en skitcool detalj på en isbar =) Lämnade i alla fall varuhuset med två skitsnygga burkar. En burk till linfrön och en burk till psylliumfrön =) 104 kr fattigare, men grymt nöjd =)

På eftermiddagen blev det en promenad med Ipek. Därefter har det mest blivit soffläge i symbios med Treo då jag under flera timmar haft hemsk pulserande huvudvärk. Den är tack och lov borta nu =)

Just nu kollar jag på 3:ans film "Charlies Angels", dricker varm nyponsoppa, och myser med massa kuddar och tända ljus. Det är verkligen lovely!

Imorgon väntar en ny ledig dag =) Jag njuter för fullt =)

Kram på er och sov gott!

2 kommentarer:

Linis sa...

en inredningsgalning som du.... att du inte besökt lutz tidigare förvånar mig! Hoppas du mår bra i skallen idag :)

Susanna sa...

I know! Galet, men nu har även jag invigt Lutz =) Och huvudet har mått prima idag =)