fredag 28 oktober 2011

Saker att se fram emot...

Hej på er!

Det har nu hunnit gå en vecka, och en dag sedan jag sist bloggade. Jag är inne i en period där det mesta i mitt liv kretsar kring jobb. Förra vecka jobbade jag 7 av 7 dagar, och denna veckan jobbar jag 6 av 7 dagar.

Förra fredán hade jag ett 4 timmars jobbpass. Jobbade från 6:00-10:00, och passade därför på att njuta av dagen. Lunchade först på lilla torg med Santi. Därefter strosade vi runt i små coola designerbutiker. Lovely! Hittade en jättefin kuvertväska från "Samsoe Samsoe", och världens gosigaste mössa från Peak Performance. MÅSTE verkligen köpa dessa =)

Idag var tanken att jag tillsammans med gamla kursare från Malmö högskola skulle spela beachvolleyboll (inomhus på Bellevuestadion), käka och festa. Har dock blivit krasslig, och kommer istället spendera denna fredagkväll tillsammans med päronen och IDOL. Peter Jöback har coachat idolerna denna vecka, så jag ser med andra ord verkligen fram emot kvällens avsnitt =)

Igår blev en väldigt kort arbetsdag. Kände mig som en torktumlad trasa och bestämde mig efter 3 timmar på jobb att sjuka mig. Gick och la mig direkt när jag kom hem, vilket verkligen gjorde susen. På eftermiddán pysslande Nelli om mitt hår, och jag blev som alltid supernöjd =) Därefter spenderades kvällen tillsammans med "Gossip Girl" och "Sex and the City". X-antal år efter alla andra har jag äntligen börjat fastna för den sistnämnda serien. Vadå sent?!? haha... =)

Måste även tillägga att jag och Lina igår betalde för boende i Budapest. Vi har länge pratat om att åka till Budapest, och nu är det äntligen bestämt. Vi åker i mars, och kommer bo 4 nätter i svit på det 4-stjärniga hotellet Regnum Recidence. Guuud vad jag längtar! Det kommer bli en riktig dunder-resa med allt från sightseeing till bad och shopping =) Känns så himla, himla kul att ha något roligt att se fram emot.

Andra roliga saker att se fram emot, och som inte ligger lika långt fram i tiden som Budapest är:

- Lina & Mattias inflyttningsfest (nästa helg)
- Mariefred med päronen (helgen därefter)
- Twillight med Santi (helgen efter Mariefred)

Imorgon och på söndag väntar jobb.

Nu blir det fredagsmys! =)

Kram på er!

PS. Köpte supergosiga vantar på Stadium idag =)

I vinter slipper mina känsliga händer frysa =)

1 kommentar:

Mickan sa...

Den var god men inte så fantastiskt god som den ser ut, tyvärr. Sjukt stora portioner med så nu sitter jag här och mår illa trots att jag inte ens åt upp allt... Haha!

Redan upptäckt SATC?! ;) Bästa ju! Kram