tisdag 1 november 2011

Bärboost á la Kräm de la Kräm

Hej på er!

Ligger nerbäddad i sängen, sjuk, och ska snart kolla på SATC. För er som undrar så har jag precis påbörjat säsong 3 =) Efter att helt ha tappat rösten stack jag tidigare från jobb i söndags också. Borde egentligen inte ens ha jobbat i helgen men envis som en åsna, intalade jag mig själv att jag var stark som en oxe, och att jag inte alls var sjuk. Det fungerade sådär bra. I lördags var jag hes, men det gick ändå att både höra och förstå vad jag sa. I söndags var rösten helt borta, och jag fick den första ensamma halvitmmen på jobb ta hjälp av min barnvärd när jag skulle svara i telefon. Jag fick inte fram några ord. Alla kvinnor som jag mötte i receptionen tyckte synd om mig, medan alla män skrattade och sa: "Festat hårt?". Kände mig sjukt handikappad. När min kollega kom blev det mest kontorsjobb. Att stå i receptionen var bara jobbigt eftersom jag varken kunde prata i telefon eller kommunicera med motionärerna. Fick även ställa in båda mina pass i söndags =( Jagade ledare i lördags, utan några som helst resultat. Kidsen som dök upp blev jätteledsna och började gråta. Kändes verkligen inte roligt. Som en nödlösning för alla som ändå tagit sig till anläggningen satte jag på lite barnmusik och tog fram bollar, hopprep, rockringar, koner, ärtpåsar och "fallskärm" som barnen och förärldrarna kunde leka fritt i salen med. Det blev vädligt uppskattat, och helt plötsligt förvandlades barngråt till skratt =) Kändes bra =)

Min hals mår liiite bättre. Dessvärre bjuder de kommande dagarna på ytterligare några sjukdagar. Känner mig redan rastlös, och vet knappt hur jag ska stå ut hemma från jobb några dagar till. Ska fortsätta leva på mammas super-kräm som inte bara är himelskt god, utan även sprängfylld på vitaminer från bär. Vi snackar bärboost á la kräm de la kräm. Kan nästan slå vad om att det är tack vare den i kombination med "håll käften regeln" som fått mig att börja må bättre =)

Nu blir det en kort bensträckare innan det är dags att kolla på SATC.

Ha en superbra tisdag!

Kram på er!

Inga kommentarer: