söndag 6 november 2011

Alla helgons dag

(Rad nr 2, nerifrån, längst till vänster. Där vilar min syster Silvia)

Hej på er! =)

Klockan är nu 14:10,och jag sitter fortfarande och myser i pyjamas =)

Gårdagen (Alla helgons dag) började med ett morgonbesök på Östra kyrkogården. Vi (jag, mamma och pappa) valde att åka tidigt på morgonen för att slippa allt folk-kaos under dagen.

Under dagen blev det födelsedagsfika hos grannen som igår fyllde år.

Senare under kvällen blev det inflyttningsfest hos Lina & Mattias som flyttat till OXIE. Jag som typ är världens sämsta kartläsare körde ju givetvis fel och hamnade i Svedala. Och det efter att ha planerat både res-sträcka och restid ordentligt. Tryckte ut beskrivning från ENIRO (eftersom adressen inte fanns att hitta i GPS:en), stack hemifrån 20 minuter innan fastän att det bara skulle ta 8 minuter att komma fram, och kom ändå sist. Vore det inte för Linas grymma vägbeskrivning så hade jag säkert fortfarande yrat runt någonstans i Skåne...haha =)

Väl framme i OXIE fick jag ett sönderklippt spelkort som bordsplacering. Mkt finurligt, och roligt även om jag först inte fattade att det var bordsplaceringen =) Tyckte mest synd om kortleken som blivit av med sin hjärter 9...haha =) Mitt kort var klippt som en stol, så istället för att leta efter hjärter 9, så letade jag efter en stol. Det fanns typ EN plats kvar vid bordet, och ändå fattade jag inte vart jag skulle sitta....hahahaha =) Tur att jag hade vassa bordskamrater som hjälpte mig tillrätta =)

Festen bjöd massa god mat. Pajer (3 sorter), sallad, hembakade bullar, och ostbricka med ananas och melon. Dessutom fanns massa snacks och dricka (med alkohol, och utan alkohol). Och så får vi inte glömma den supergoda tårtan =) Allting var sååå gott. Anton, min borskamrat (Linas kusins pojkvän) kunde inte riktigt förstå att det var hembakade pajer eftersom han tyckte att pajerna var himelskt goda (eftersom dem var för goda för att vara hembakade om han jämföde med alla dem hembakade pajer som han tidigare ätit) + att dem låg i engångs-aluminiumformar....haha =) Sjukt roligt =)

Festen var super. Lina och Mattias hade ansträngt sig till max, och skapat en supermysig och kalasbra fest. Festens höjdpunkt var utan tvekan när Lina dansade och Mattias stod vid köket tittandes på henne och sa: "Lina är det bästa jag har. Jag älskar henne verkligen". Jag typ dog då. Sååå vackert! Dem är utan tveka det mest romantiska, underbara och mest estetiskt perfekta par jag känner. Tusen, tusen tack underbara ni för att jag fick vara med på er inflyttningsfest =)

Nu ska jag fortsätta söndagsmysa! Bilder från festen kommer i nästa inlägg =)

Kram på er!

1 kommentar:

Linis sa...

Vilken härlig beskrivning av festen. Riktigt kul att läsa att du uppskattade den :)