torsdag 3 november 2011

Pizzasallad; Pizzans förlorade vän

Ligger funderandes i sängen och grubblar...

...grubblar inte på vad som helst heller...

...grubblar på pizzasallad.

För 2 veckor sedan när jag och Santi åt pizza fick vi ingen pizzasallad till våra pizzor. Jag trodde att det var något som mer eller mindre alltid ingick, eller något som man betalde några kronor extra för att få. När vi fick våra pizzor, utan sallad, tänkte jag mest bara "Amen vá fan...glömde beställa pizzasallad". Log lite snällt framför servitören och sa: "Jag skulle gärna vilja beställa pizzasallad till min pizza". Vet ni vad jag fick för svar? "Tyvärr har vi ingen pizzasallad. Det här är italienska pizzor.", sen gick han. Gissa om jag blev snopen? Äter man inte pizzasallad till pizza i Italien? Märkligt, eller vad? Någon som råkat ut för samma sak, eller är det bara jag som tycker att detta är jättekonstigt?

Känner att denna sallad som jag aldrig fick gnöter väldigt mkt i huvudet på mig.

Måste verkligen låta hjärnverksamheten ta rast för idag.

Sweet dreams gott folk!

Inga kommentarer: