söndag 26 juli 2009

Fullspäckat schema

Hej kära läsare!

Idag har jag mer eller mindre varit i farten hela tiden.

Så här har min dag sett ut:

10.00: Vaknade av att jag hörde pappas säga: "sover hon fortfarande?" (Han tycker den yngre generatione sover på tok för länge.) Kände mig mer eller mindre tvungen att stiga upp då. Efter 5 minuter höll jag på att somna vid frukostbordet, och la mig därför i sängen igen (Dock bara några minuter. Mer hann jag inte.).

11.00: Körde till IKEA och köpte inflyttningspresent (ljusfat med ljus och stenar) till våra gamla grannar (Ulla & Claes) som flyttade förra året. Eftersom förra året försvann fort blev vi (jag, mamma & pappa)+ grannarna mitt emot (Inger & Curt), därför ditbjudna idag.

Direkt efter IKEA körde jag till Cervera på Svågetorp för att köpa present till min kusin och hans flickvän. Mamma tyckte att de kunde få en liten minnesgrej från oss innan de åkte hem till Polen. Att hitta en bra present var allt annat än lätt kan jag lova er. Eftersom dem precis flyttat ihop köpte jag en "socker och mjölkkanna" från Eva Solo.

12.30: Ungefär då kom jag hem. Fixade till ljusfatet och packade därefter in det lite tjusigt.

13.30: Min kusin, hans flickvän och min morbror kom på besök för att äta lunch med oss innan min kusin och hans flickvän skulle åka tillbaka till Polen.

14.15: Då åkte jag, morbror, min kusin och hans flickvän till min morbror för att hämta bagage.

14.30: Då körde jag till flygplatsen (Sturup) för att lämna min kusin och hans flickvän. Därefter körde jag och lämnade min morbror, och efter det skyndade jag mig snabbt hem (Kom hem 15.35.).

15:45: Körde jag hela granngänget till Ulla & Claes i Arlöv vid Spillepengen.

16-17: Chillade lite med gamlingarna, sedan körde jag hem.

18.00: Körde till Maggsan. Vi joggade 7 varv i slingan (ett varv = 800 m), och därefter tog vi en härlig promenad. Maggsan fick mig dock att dö av skratt under uppvärmningen då hon pratade om en Rottweiler som skrämt henne. Efter 1,5 löpta varv (Maggie körde ca 100 m framför mig) ser jag en skräckslagen Maggie springa mot mig (det vill säga andra hållet) skrikandes: "PITTBULL, UTAN KOPPEL!!!". Ni skulle ha sett henne. Det var så roligt så jag fullkomligt brakade ihop av skratt....HAHAHAHA...



20.30: Körde jag hem från Maggsan.

21.00: Käkade jag lite müsli och hoppade därefter snabbt in i duschen.

21.40: Körde jag och hämtade päronen och grannarna hos Ulla & Claes. Dem skickade med sig Daimtårta till mig som jag sen bara var tvungen att prova när jag kom hem 22.30. Den var gudomligt god, och gudomligt syndig! (Borde inte få äta sånt egentligen...man ja...det går ju mindre bra)

Det var det jag gjort idag.

Tschüss!

2 kommentarer:

Henke sa...

Okej... Vi kan sammanfatta det som att du kört, kört, kört och så kört, kört, kört, kört, kört, kört och kört lite till... :P

Grattis, du har idag bidragit till att invånarna i Somalia har 41 grader i skuggan istället för brukliga 40,8 grader celsius... :P

Stackars lilla dig som måste köra alla kors och tvärs! Taxichaffis nästa? :D

Susanna sa...

hahahaha....jag vet! Galet mycket körande igår. Hade ljugit om jag sa att jag inte älskade att köra bil =0)