onsdag 29 juli 2009

Långfilm på TV4+

Sitter just nu halvt utslagen i soffan och kollar på filmen Smekmånaden. Innan dess var jag ute med Maggsan och tog en lång powerwalk. Tanken från början var egentligen att vi skulle jogga, men när vi stötte på en utflippad hund och hundägare blev vi rädda och försvann från slingan illa kvickt.

Varför ska man som motionär behöva anpassa sig åt hundar och hundägare på en löparslinga?

Jag och Maggsan blev i alla fall riktigt förbannade. Det är riktigt orättvist! Tycker inte att hundar har något alls att göra på en löparslinga. Hundar ska springa på hundrastgården eller vara kopplade! Vad är det med alla hundägare egentligen? Vill man ha en hund så får man för fan ta hand om sin jycke också, inte bara puttinutta, låta hunden hoppa på människor hur som helst och ständigt säga "men hon/han är sååå snäll". Jag är så jävla trött på den frasen, och jag är ännu mer trött på alla dessa jobbiga hundar och hundägare!

2 kommentarer:

Linis sa...

Den filmen har jag också precis sett....förresten, fick du någon kvällsmat efter åbergs?

Susanna sa...

Såg inte vi den på bio tillsammans, eller var det någon annan jag var på bio och såg den med?

Jag tryckte ner mackor. Orkade inte värma soppan =0)