måndag 20 september 2010

Kärlek är som sås

Hej gott folk!

Jag vet inte riktigt hur mycket glädje mina ord här i bloggen sprider, men tydligen lyckas dem i alla fall göra en person rktigt glad, och det glädjer mig. Lina, min fantastiska vän och trogna läsare har allt mer ofta börjat gnälla över min urusla uppdatering, och idag var inget undantag, så det är bäst att göra henne glad =)


Kvällen har spenderat med Lina, även kallad "Blondie", vilket inte bara var trevligt, utan DUNDERTREVLIGT =) Vi möttes upp i stan för middag på Graffiti, för att sedan gå på bio och se "I rymden finns inga känslor". Den var grymt bra och sjukt rolig. Förutom mer förståelse för aspergers syndrom har jag även lärt mig att "Kärlek är som sås, -Det tar tid!" =)

Utöver en mysig kväll med världens bästa Lina har dagen mest bjudit på "huspyssel" (tvätta, vika kläder, diska, sortera papper mm). Om ni tycker att det lät tråkigt så kan jag meddela er att det var tråkigt också. Dagen har i alla fall gått jättefort, precis som vanligt.

Igår, söndag ville jag slänga hemtelefonen i väggen när den ringde 8.14 på morgonen, och ja, ni läste rätt. 8.14. INTE OKEJ!!! Det var pappas kusin som råkat ringa på hemnumret istället för päronens mobilnummer. Självklart så kunde jag inte somna om sen, och 9.40 ringde telefonen igen. Denna gången var det päronen. Varför är mina föräldrar så jäkla hopplösa? Dem vet att dem inte får ringa mig innan kl 10.00 på en söndag och ändå trotsar dem mina regler. Åhhh...jag blir tokig. Mellan 8.14 och 9.40 hann jag i alla fall tvätta 1 maskin, häng tvätt, starta maskin nr 2, bädda sängen, käka frukost och diska. Kände mig sjukt effektiv fastän att jag bara fått 4 timmars sömn.

Därefter bar det av till Jägersroskolan för att rösta för en bättre framtid. När rösten var lagd stack jag till Coop för att handla. Efter det kom min morbror på besök. Med blommor & blad, och fika från Ambrosia gick vi tillsammans över till min granne för att gratta henne i efterskott, vilket uppskattades väldigt mycket. Efter fikan började vi montera IKEA- hyllor som jag köpt dagen innan, och när det var gjort blev det middag. Broccoli & skinkpaj. Supergott! Därefter blev det en spännande valvaka med seger för Alliansen.

Lördagen startade med ett uruselt danspass, övergick i huspyssel och shopping på IKEA, och avslutades med att fira Jacke. Det blev en trevlig och småflummig kväll. Efter att vi ätit och druckit gott hemma hos Jacke, landade vi på Retro, tidernas kanske flummigaste och folktomma uteställe. Det var inget ställe för mig. Det kändes som jag befann mig i ett pardis för bohemer med pösigt brun-rutiga flanellskjortor med musik som man bara skulle vilja begå självmord till. Första och sista gången jag satte min fot där kan jag säga.

Fredagskvällen blev en riktig mysfredag med film, popcorn och O´boy i Yvonnes sällskap. Mkt trevligt!

Nu är det dags att göra John Blund sällskap för imorgon är det skola.

Sov gott!!!

1 kommentar:

Linis sa...

"från smet till kaka"
tack för alla hjärtliga skratt igår!