söndag 26 september 2010

Örnie

Hej gott folk!

Tyvärr har inte denna helgen blivit riktigt som jag planerat. Jag har återigen dragit på mig en dunderförkylning, vilket satt stopp för många av helgens planer. Igår vaknade jag upp med svullen och värkande hals, och som om det inte vore nog tillkom även hosta och monsterslemm på köpet. Kände mig allt annat än pigg, men stack ändå till Friskis för att leda familjejympa. Inte så jättesmart. När jag kom hem var jag i princip sängliggandes hela dagen. Kände mig alldeles utslagen och kraftlös.

Idag vill jag inte direkt påstå att jag känner mig piggare. Har ställt in mina F&S pass, och idag blir förmodligen soffan i symbios med Alevdon, hostmedicin och blåbärssoppa återigen min bäst vän.

Förutom legat sjuk har helgen även bjudit på ljusglimtar. I fredags när jag fortfrande mådde bra blev det lunch i stan med Friskis Sofie och hennes lille Ludvig (snart 2 månader), vilket var spermysigt. Ludde var sååå himla söt. På kvällen blev det bowling på O'learys Entré med Lina & Santi. Santi hade gett sig fan på att vinna men slutade sist, vilket var sjukt roligt. Själv så satsade jag på en ny bowingteknik som bl.a gav mig det nya smeknamnet "Örnie". Tjejerna tyckte att jag såg ut som en örn när jag bowlade. Själv kan jag inte riktigt förklara det där, men tjejena tyckte i alla fall att det såg roligt ut =)

Efter bowlingen fick jag ett av tidernas bästa sms av Lina: "Även om jag vann, var du grymmast. Vilken utveckling kvinna! ;) " Blir man glad, eller blir man? =) Tack tjejer för en skitball kväll!

Nu blir det till att diska, sen sa jag återigen vila.

Kram kram

Inga kommentarer: