tisdag 26 juli 2011

Italiensk delikatessbil = oljudsspridare nr 1!

I vårt område har Hemglassbilen sedan en tid tillbaka fått konkurrens av den Italenska delikatessbilen. Eller konkurrens, och konkurrens...Inte en kotte handlar från italienarna, och jag förstår verkligen varför. Den Italienska delikatessbilen har den i särklass jobbigaste melodin jag någonsin hört. Vevande musik som på ett jobbigt sätt gnöter sig in i huvudet. (GNÖTER var verkligen det bäst beskrivande ord jag kunde komma på.) Och den spelas OM och OM och OM....HELA TIDEN till bilhelvetet kör från området. Ville typ dö när bilen parkerade sig framför vårt hus idag. Hade jobbat morgonpass, och tog mig en liten siesta efter jobb. Hade somnat skönt i sängen, och just när jag vilade som bäst väcktes jag av världens mardrömsmelodi. Blev sjukt irriterad, på gränsen till att gå ut och riva ner högtalarna. Jag tror inte ni kan förstå hur jobbig den melodin är. Den är verkligen FRUKTANSVÄRD! Dem som hatar Hemglassbilens melodi kommer allt annat än hata den efter att dem hört den Italienska delikatessbilens melodi. Kompositören hade allt annat än känsla för musik när han/hon skapade den låten. Obeskrivligt jobbig!

1 kommentar:

Nettan sa...

Hahahahahaa, jag älskar melodin! Så trallvänlig och man blir helt avslappnad och på myshumör! Å andra sidan gillar jag ju Johan Palm också ;) Puss!