onsdag 24 december 2008

GOD JUL!

Hej alla läsare!

Innan jag påbörjar skrivandet vill jag passa på att önska er alla en riktigt God jul!

Ni som undrar vad som har hänt med mitt bloggande, behöver inte undar längre. Jag är här för att stanna nu =0)

Detta har hänt:

Helgen vecka 49

(Lagning av datorn.)


- Fått hjälp med att fixa datorn (nätverksagregatet fick bytas).

- Värdat på Friskis samt tränat i gymmet efteråt. (Gick/Sprang i fel skor på löpbandet i 60 min, vilket resulterade i extrema blåsor på bägge hälarna. AJJJJ, säger jag bara)

Vecka 50

- Anpassat skor p.g.a blåsorna på hälarna.

- Påbörjat ny kurs ( Massmedier som arena för lärande)

- Strosat i stan med mamma och uträttat lite viktiga ärenden.

- Tagit tag i familjens telefoni och bredbandsabonemang ( som inte uppdaterats sedan 2001) och skaffat Telia Smart. (Numera kommer vi ha trådlöst bredband hemma som går betydligt snabbare än det vi har idag.)

- Varit i kontakt med en hudläkare pga kraftiga eksem i hårbotten. (Jättejobbigt! Men det är bättre nu med medicineringen.)

- Kollat på Idol 2008. Underbart att se Kevin vinna!

- Varit på grannens 50 års kalas. Levande musik, snappsvisor, god mat, tal, kryss, luciatåg och roligt sällskap var bara några av många detaljer som skapade denna trevliga och roliga fest.

(Ungdomsbordet på 50- års kalaset)

- Värdat på Friskis samt tränat i gymmet efteråt. (Gick/Sprang i fel skor på löpbandet i 40 min i högt tempo, vilket resulterade i EXTREM tåsmärta.)

Vecka 51

- Haltat de två första dagarna pga tåsmärta. (Nageln på stortån är typ blå nu.)

- Haft tråkiga föreläsningar med Elisabet.

(Hasses min säger det mesta om hur sövande Elisabets föreläsningar/seminarier är)

- Inlämning av hemtenta = JULLEDIGT! (Välbehövligt!)

- Värdmöte på Friskis.

- Myskväll i Krischan med Sandra, Hasse & Mickan. (Först mys hemma hos Mickan med julgodis och därefter drog vi till en pizzeria som vi letade efter hur länge som helst.)


(Så här glad blev Mickan av att äta pizza.)


- Myskväll med Kiki & Maggie hemma hos Kiki.

- Julbak med Jacke

- Tittat på finalen av dansbandskampen (haha...låter knäppt, men jag kollade bara på programmet för att jag tyckte Henke i Scotts var så het.)

- Snabb julshopping med Santi.

- Terminsavslutning med tomteluvor på Friskis familjepass (mitt värdpass).

- Skulle egentligen firat min kusins födelsedag också, men tyvärr blev det inget av det. Förkylningen som drabbat hela familjen satte stopp för det.

Vecka 52

- Köpt gran och skapat lite julmys här hemma.


(Julaftonsmys med "Kan du vissla Johanna?" på tv)

- Julafton: P.g.a förkylning blev det enkelt julfirande hemma med päronen istället för i Kävlinge med släkten. Familjen, julgran, Kalle, julmusik, ljus, julmat och ris a la malta var det enda som behövdes för att skapa en mysjul det här året. Eftersom vi precis bytt bil, bestämde vi oss för att det fick bli familjens gemensamma julklapp.

Som avslutning tänkte jag önska er en god fortsättning!

Massor med julkramar från mig till er. KRAM KRAM!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha! Bilden från klassrummet! =P OCh den bilden på mig kan du ju ta bort igen... haha!