fredag 26 december 2008

Utsikt genom ett fönsterkök


Vårt fönsterkök är som en gigantisk widescreen tv där man kan beskåda mycket av livet på Fuxgatan och Hästvägen. Huset ligger på en hörna, så när man sitter och käkar sin frukost, middag eller annat är det omöjligt att inte titta ut och se vem som rastar sin hund, motionerar eller kör till jobbet. "Imorse" (10.30) när jag satt med min gröt såg jag 5 polishästar rida förbi. Eftersom vi bor i ett hästområde är ridande poliser ingen ovanlig syn, och lika mycket som man älskar utsikten tänker man alltd "Oh no, då var det dags igen!". Dessa hästar har av någon konstig anledning lärt sig vart dem ska lämna spår efter sig, och detta råkar av någon konstig anledning ALLTID vara utanför vårt hus. Pappa tycker hästarna utför ett bra jobb och är alltid lika snabb med att springa ut och skyffla rent gatan. I takt som detta arbete utförs hinner han hälsa på minst halva området som skrattar och kollar lite konstigt på vad det är han gör. Rosorna kanske blir glada, men jag kan inte tycka annat än att det är lika pinsamt varje gång. Det sägs ju att att män kommer från MARS och kvinnor från VENUS, men jag tror alvarligt talat att min fassa kommer från PLUTO. Det finns inte många normala hjärnceller som samspelar i det huvudet kan jag lova.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha :)Hoppas du haft en fin jul gumman och att ni är friska nu. Puss