tisdag 12 oktober 2010

"Handla på Konsum!" =)

Hej gott folk!

Ligger just nu i sängen och bloggar. Är galet trött, och kommer förmodligen att somna inom loppet av några minuter. Idag blir det därför ett kort inlägg, mest bara för att ni ska veta att jag fortfarande lever =)

Idag har det varit en lång skoldag (till 17 .00) med enbart föreläsningar. I denna kursen har man blivit lite bortskämd med att på schemat ha mer fysisk aktivitet än föreläsningar, så när man idag enbart skulle sitta och lyssna gällde det verkligen att hålla sig vaken. Alla verkade dock inte ha så lätt för det. Eller hur Gustav? haha... =)

Förutom föreläsningar bjöd dagen självklart på mycket skratt. Roligast var när Gustav under lunchen körde "Konsum-sången" från Hipp Hipps hejarklack. Det var sjukt roligt. Jag och Karolina typ dog =)


(Ett litet smakprov på låten, dock inte med Gustav.)

Teamet fick under lunchen även höra på Karolinas historia om spindeln Bengt =) Bengt är inte bara en livs levande äckelpeckel-spindel som hänger i taket hos Karolina, utan även bästa vän med Karolinas dotter Tea. Karolina får därför inte döda Bengt. Karolina är typ livsrädd för detta monster, och jag om någon förstår henne verkligen. Tycker synd om henne. Jag hoppas att Bengt är borta från Åkarp den 30:e oktober när vi ska ha Coctailparty för annars blir det jävligt synd om honom. Han lär ju inte direkt ha 8 ben kvar efter att ha mött mig =) Jag hoppas att Tea har full förståelse för det =)

Som ni kan förstå så har jag sjukt roligt med mitt team. Jag hade kunnat skriva ännu, ännu mer, men nu kallar verkligen sängen =)

Sov gott!

1 kommentar:

Linis sa...

Spindlar & Froggy = ingen bra kombination!