onsdag 30 mars 2011

Babygråt?!? -Nej, kåta katter!

För en stund sedan hörde jag det sjukaste ljudet ever! Fönstret till rummet stod öppet och jag tyckte mig höra babygråt. Ljudet fortsatte, fortsatte och fortsatte..., och efter en stund trodde jag på fullaste allvar att någon övergett sin baby i vår trädgård. Blev sjukt orolig, tände trädgårdslampan, och vet ni vad jag fann?!? 2 svarta katter. Jag vet inte vem som la in en stöt på vem, men där försegick i alla fall en dejt (och kanske mer därtill) =) Denna parningsprocess satte dock mamma Ceke stopp för =) Kan nästan slå vad om att hon var mer irriterad på katterna än vad jag var. Genom att nästan rycka sönder dörren till trädgården fick hon katterna att försvinna. Tur det, för annars hade man verkligen inte kunnat sova. Fruktansvärt ljud!

Nu kallar sängen! Sov gott!

PS: Ska aldrig skaffa katt (eller något annat djur för den delen)! Speciellt inte en som stör grannarna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, ja du Sus , du va ju en som ville ta bilder på vårtecken så ... come on love take a snapshot ! =) dom där kärleksranka tokarna är väl en av de starkaste vårtecknen =D.
du kan ju göra som jag gör när du blir trött å de där nedrans katterna å de är kasta smällare efter dom =) .. kanske elakt men väldigt effektivt för dom kommer aldrig tillbaka =)


/M

Susanna sa...

Så elak är jag faktisk inte! Skulle aldrig få för mig att göra ngt sådant heller =)