söndag 20 mars 2011

Stockholm

Hej gott folk!

Tiden bara rusar förbi och det har idag hunnit gå en hel vecka sedan jag och Lina kom hem från Stockholm. Det var en fantastisk rolig helg som bjöd på mycket skratt.

Flygresan till Stockholm bjöd på massa massa solsken. Resan var superflummig (vad annars?), och precis när planet lyfte sa jag: "Att flyga är som att vara småkär. Man får fjärilar i magen." =) Det kom även att bli ett av resans mest minnesvärda citat =)

Första dagen i Stockholm bjöd mest på shopping. Jag köpte då bl.a ett par fantastiskt fina stövletter =)

Ramona- Vagabond

Efter en hel dags shopping landade vi i Kungshallen för att fylla magarna med lite mat. Där såg vi bl.a Bobby från "Mammas pojkar". Synen av honom fick mig framförallt att tänka på hans överflummiga mamma...haha =) Därefter landade vi på K-15, en bar på Kungsgatan där vi tog oss vars en cider. Kvällen avrundade vi med att se Black Swan på bio. Avståndet från skärmen till stolen var helt sjukt. Vi satt på rad 20 (plats 501 & 502). Inte högst upp, men ändå väääldigt högt upp. Rad 20 i den salongen hade motsvarat rad 50 på Royal i Malmö om det hade funnits. Man blev nästan lite höjdrädd =)

Filmen var bra men väldigt stark och jobbig att se. En man i salongen lyckades även svimma. Det säger en hel del om filmen. För er som undrar hur det gick med mannen så kan jag säga att han blev väl ompysslad av ambulanspersonalen som rusade in i salongen. Och ja, det var störigt =) Kanske inte att mannen svimmade (det var mest läskigt) utan att filmen pausades 10 minuter innan filmens slut =)

Dag 2, lördán, bjöd även den på massa shopping =) Den här gången i köpcentret där vi bodde. Vi bodde på Park Inn i Solna, ett hotell mitt i ett köpcenter. Sjukt najs! =)

Denna dag kom jag även att stå inför ett av tidernas jobbigaste i-landsproblem. Min favoritmascara som jag tänkt köpa hade utgått från sortimentet. Jag var knäckt. Knäckt som i knäckt. Kan ni fatta att supermascaran Define A Lash volume waterproof från Maybelline har utgått från sortimentet? Det var verkligen tidernas bästa mascara. Den var superbra. Smulade inte. Gav en inte pandaögon. Hade perfekt borste. Den var helt enkelt bara superbra, och nu är den borta...*suck* =(

Efter shopping, en stunds vila (jag var tvungen att vila mina fötter då jag dragit på mig tidernas sjukaste fotblåsor) och middag blev det förfest på rummet med cider, chips och lösgodis varvat med melodifestivalsfix innan vi tog tunnelbanan in till Globen för att se melodifestivalsfinalen =)

I och utanför Globen samlade vi på oss massa gratisgrejer. Ganska sjukt faktiskt. Fickorna var sprängfyllda med tandkräm, kakor och nachos.

Mitt bland all gratisutdelning blev jag sjukt irriterad på en snubbe som ville sälja öronproppar till mig. Jag ville bara att han skulle gå, men NEJ, han var fan värre än telefonförsäljare. Samtidigt som han ville sälja dessa proppar till mig letade jag efter min melodifestivalsbiljett som jag trodde att jag lyckats slarva bort. Vi snackar panik. Samtidigt pratade snubben om det fantastiska med dessa proppar. Gissa om jag var irriterad? Hade helst av allt bara velat spola ner honom i en toalett. Tack och lov dök biljetten upp =) Den hade drunknat bland alla gratisgrejer i fickan =)

I Globen var stämningen på topp, och när Eric Saade sjöng gungade hela Globen. Förutom att kidzen skrek fanns det en och annan som i gången körde egen koreografi till låten. Sjukt roligt =)



Eric Saade med vinnarlåten "Popular"

Efter Globen drog vi till Stureplan för att festa loss. Vi tänkte dra till White Room, en klubb vi hört skulle vara bra, men vi hittade den aldrig. När jag sen frågade lite folk vid en bar vart klubben låg sa dem "Det är för tidigt att dra dit nu. Till White Room drar man klockan 3. Ni ska till Laroy", och ja, det var också där vi till slut landade =)

Laroy låg precis vid Spy Bar, och kön in var lång. Jag lyckades tack och lov bli polare med vakten så vi slapp köa =) Man kände sig nästan som en kändis när man gick förbi alla andra i kön =) Inne på Laroy tänkte jag bli polare med Andreas Weise också, men jag släppte det projektet ganska så fort. Han hängde bara vid baren. Jag hade få hoppats få se some dancemoves on the dancefloor nu när han varit med i Let´s dance =)

Dag 3, söndán, checkade vi ut från hotellet, låste in väskorna i en box på Centralstationen och njöt av Stockholm city några timmar till innan det var dags att bege sig söderut. Inne på Gallerian träffade jag även Martin Sandberg. Sjukt roligt att han också befann sig i Sthlm samtidigt som oss =)

De sista timmarna i Stockholm var sjukt utflippade. Vi tog massa foton. Dessutom spelade vi in massa roliga klipp. Jag var regissör. Komikern i klippen var självklart Lina =)

Summa summarum av Stockholmsvistelsen är att "Det är knas på heltid" =D Right Lina? haha... =D

Det var alles! Tack och hej, leverpastej!


PS: Foto från min och Lina fantastiska weekend kan ni se HÄR!

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart inlägg!!! Bra gjort froggsy