torsdag 25 augusti 2011

Augusti - en fullspäckad månad

Hej på er kära läsare!

Mitt liv är just nu väldigt intensivt. Mkt händer HELA tiden, och Augusti har varit en månad som bjudit på extra mycket av allt. Alla helger har varit fullbokade, och utöver jobb har jag...

...hunnit besöka paradisön Ven med Lina & Mattias.

...hunnit göra både nytt familj- & knattejympapass, samt hunnit köra igång dessa.

...ätit middag (på Tusen&2), samt förfestat med Karro, Johan, Louise och Mikaela.

...träffat Genti i Kristianstad.

...tillsammans med Emelie, Kungen och Ronny ätit god gormé-tacos hemma hos Lina och Mattias. Vann samma kväll även första omgången i världens bästa frågespel =) Kände mig sjukt smart...haha =)

....ätit finmiddag på Dannegården i Trelleborg. Vår gamle granne fyllde 65 år, vilket skulle firas med pompa och ståt =) Mkt trevligt =) Blev under kvällen även kallad för Ofelia (från Hamlet av William Shakespeare) av en ball skådespelade från kungliga operan i Köpenhamn =)

...sett Peter Jöback på Malmöfestivalen.

...varit på Paulina & Stoffes bröllop.

...hunnit göra mycket smågrejer. Bl.a inhandlat extern hårddisk =)

I helgen blir det Friskis personal- & funktionärsfest, samt heldags barn-& juniorinspiration på Friskis med releaseparty av mini-röris 3. Yeeey!!! Ska bli superkul=)

Denna veckan har dessutom bjudit på extra mycket blandade känslor. På jobb har motionärer konstant ringt och klagat på vårt nerlagda bokningssystem. Vi snackar gaaaalet mkt telefonsamtal. Alla vill inte riktigt förstå att vi håller på och uppdaterar vårt gamla system till ett nyare och bättre *suck* =(

I förrigår blev jag och min arbetskollega även inkallade på möte. Vi fick då ett besked som i princip lät såhär: "Ni ska inte ta det här personligt, men Friskis befinner sig nu i en situation där en del nedskärningar måste göras. Det kommer påverka era tjänster. Den 13:e september går era tjänster ut. Ni kan då välja om ni helt vill avgå eller om ni vill skriva på ett kontrakt på 75%. Vi ser dock gärna att ni stannar." Jag kan ju inte direkt påstå att det var ett roligt besked, men ja... det är bara till att bita i det sura äpplet och le =) Det kommer lösa sig så att jag kommer upp i mina 100% genom att vi har för-tjing på extrapersonalens timmar. Inte roligt, men ja... om det nu kan höja min lön så kommer jag givetvis göra allt som står i min makt för att ekonomiskt sett inte förlora alldeles för mycket.

Veckans bästa nyhet var att höra att närmsta chefen var gravid. Jag blev så lycklig att jag fick tårar i ögonen. Snacka om att man är känslosam då...haha =)

Nu blir det till att nanna kudden =)

Kram och god natt!

Inga kommentarer: