lördag 12 januari 2008

Onödig kunskap!

Förutom att jag har värdat på Friskis idag så har jag i princip inte gjort annat än pluggat till tentan. Av det jag läst så kommer jag ihåg det jag egentligen inte borde kunna. Jag har en tendens att lära mig onödig fakta. Idag lärde jag mig bl.a. att hjärnans bakre del även kallas för reptilhjärna eftersom den motsvarar den hjärna som kräldjur har.

Annan onödig fakta som jag lärt mig för inte så länge sen är att Lenin gillade att vässa pennor. Källa: Minimjölks förpackning

Nu ska jag främja mitt holistiska lärande (djupinlärning)!

Kram på er!

1 kommentar:

nettis sa...

Hahaa, jaaa :D Vi är väl en 5st iaf som bloggar nu (som jag vet). Får väl se hur länge man orkar :P Hahaa, känner igen det med komma ihåg onödig kunskap, jag är bäst på det! Haha! Lycka till med plugg! Själv ska jag börja snart...