onsdag 23 januari 2008

Vilken onsdag!

"Heath Ledger är död!" var det första jag fick höra imorse. Jag blev rejält chockad och kunde inte få fram annat än "Varför?". Varför, varför, varför??? Han som var så het. Han som var så fantastiskt bra skådespelare. Han som fick hormonbalansen att rubbas varje gång man såg Tio orsaker att hata dig. Varför HAN???

Heath har sedan länge varit Santis stora kärlek, så jag kan tänka mig att hon är rent förkrossad. Stackare!

R.I.P

På förmiddagen träffade jag Kixan för första gången på över en månad. Fastän att det regnade så fanns det inget som hindrade oss från att promenara. I 1,5 timme var vi ute och gick. Det var riktigt härligt.
Idag bestämde vi oss för att onsdag ska bli en riktig promenad-dag. =0)

Nu under våren ska jag och Kiki även köra lite Ki-box tillsammans. Längtar redan!

Kixan ska dessutom börja styrketräna och göra handbollscomeback nu under våren. Jag har en känsla av att det kommer bli en riktig träningsfight mellan oss. =0)


16.15 var det handboll som gällde. Sverige mötte Spanien. När det var 8 sekunder kvar av matchen vågade jag knappt titta. Jag var helt säker på att Spanien skulle sätta målet och vinna. Efter en fin målvaktsräddning var bollen helt plötsligt hos Källman som satte vinnarmålet. 27-26. Vilket mål!! Det var så fantastiskt så jag fick glädjetårar.

Under kvällen såg jag programmet Fetman tog hennes liv. Det var en dokumentär som handlade om 29- åriga Renee Williams som vägde 406 kg.


Under programmets gång blev jag rädd och fick jag ångest över godisbitarna jag ätit efter den svenska segern, så när programmet slutade tog jag fram hopprepet och hoppade i 15 minuter. Det är min medicin mot ångest.

Nu ska jag lägga mig. Ska till Kristianstad imorgon!

Kram kram

PS: Ta hand om dig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

yeeeah kixan har blivit väldigt poppis här ute på internet ser jag :p vilken ons sus! glöm ej badminton i helgen o nästa vecka så blire förhoppningsvis boooxning!!! ja, handbollen va spännande... grejt att du gillar handboll, då kommeru o ser på nårra av mina matcher i framtiden? hhaha :p puuuuuuuuuuuuuuuuss

Susanna sa...

hahaha.... Klart! Jag lovar att komma på dina matcher =0)