söndag 6 april 2008

Helgen

Sedan sist jag bloggade så har smärtan i mitt knäveck fortfarande inte försvunnit. Istället för att vila och ta det lungt så har jag varit igång typ hela tiden. Smärtan har bara blivit värre, så idag har jag fått spinningförbud (från mamma).

I fredags tog jag 2 långa promenader. En med Ipek och en med Kiki. Sen så blev det ett jympapass på Friskis.

Igår så värdade jag på Friskis, sen var jag ute och promenerade med Ipek, därefter cyklade jag till Kiki (20 min), tog en promenad med henne för att sedan cykla hem igen. Det blev lite vila när jag på kvällen både fikade och var på bio med Yvonne. Vi såg 27 dresses, en riktigt bra kärlekskomedi!

Idag har det inte hänt så mkt för min del. Har försökt att varva ner lite. Det blev en promenerad med Ipek ( fast i mkt lungt tempo). Annars har jag mest lyssnat på oljud idag. Det pågår för tillfället en hel del takarbete hos oss, vilket inte är det minsta rogivande!

Pratade lite med min granne förut. Han är gammal maratonlöpare med gott om "smärterfarenhet". Han misstänker att en sena i knävecket inflamerats pga av överträning, och att det är det som orsakar den olidliga smärtan. Att vila och inte överanstränga senan allt för mycket är ett tips jag fått från honom. Hur det går, får vi se....

Nu ska jag se om det visas något underhållande på tv.

Ha det bra allesammans!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, den kollade jag med på igår! Förutsägbar men mysig! =) Jag tycker du ska ta och vila nu så det inte blir värre i ditt knäveck faktiskt Peggy!