måndag 12 januari 2009

Min skoldag

För andra veckan i rad har jag idag kört mjukiskonceptet i skolan. Inte världens vackraste, men utan tvekan världens skönaste!

Idag har vi haft seminarium med berömda Elisabet. De flesta tyckte som vanligt att det var"OERHÖRT" givande. Upplägget var det samma som alltid, d.v.s. 3 timmars "diskussion" i basgrupp, tvärgrupp, och sen helklass.
Rasten såg bland annat ut så här idag:

"Hasse masse massör" och Mickan som läser min ToppHälsa.

Carin goes Elisabet Höglund (politisk journalist som just nu dansar i Let´s Dance för er som undrar.)

Mejreme och Carin som har svårt att hålla händerna i styr (vilket hennes Hampus förmodligen inte har ngt emot) =0)

Elin, som för tillfället är en jävel på att tillaga kycklingfilé =0)

Mickan kör "den haltande foten"

Carin & Hasse hakade på Mickans moves

När dagen närmade sig sitt slut pratade Elisabet om examinationen...

Elisabet =0)

Ingen har greppat tentan riktigt...Cissi: *suck*

Medan pendlarna är först upp, försöker Carin & Linda bli kloka på vad det är vi ska skriva om i tentan.

Elin: "Vibrerar den?"

Dagens bästa slogan har utan tvekan varit: "VÅGA VÄGRA VAX!" (Om ni kopplar ovanstående bild till en speciell handling, fast i omvänd ordning tillsammans med hårvax så förstår ni det roliga.)

Vi har idag även fått reda på mer info om vårens praktik. Min praktikplats är fortfarande inte helt säkerställd, så för min del är det bara till att tålla tummarna att jag hamnar på Skåneidrotten i Malmö. Har redan gått misste om två praktikplatser som jag jättegärna ville vara på, så jag hoppas verkligen att det blir 3:e gången gilt!

Det var den här skoldagen!

Nu återstår det bara massa tentaplugg, sen är denna kursen avklarad. Skönt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Priset till den med störst utstråling på bilderna går till...... ELIN!!!!!! Hihiii :)

Anonym sa...

HAHAHAHA om det är sant att ett gott skratt förlänger livet lär jag blir gammal nu. Ganska kul dag ändå om man tänker efter, dock inte ur plugg-synpunkt.. :P aaa nettan du är för go<3, puss sötnötter, lycka till med tentan!

Anonym sa...

Susanna, jag gråter... Hahahahahaha! Det började vid "Hasse masse massör" och sen gick det bara utför med alla bilderna plus att "Våga vägra vax!" avslutade det hela med ytterligare ett asgarv och några glädjetårar. Fan vad roligt, jag älskar vår klass!