fredag 2 januari 2009

År 2008

(Har stulit listan från Mickan .)

Gjorde du något år 2008 som du aldrig gjort förut?
- Absolut! En av många saker var att jag fick prova på att leda ett Friskispass.

Höll du några av dina nyårslöften?
- Ja! Jag tog hål i öronen. Något som jag länge velat ha, men som jag varit livrädd för.

Vilka länder besökte du?
- Danmark, Polen och Bulgarien.

Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
- En pojkvän kanske =0)

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Födelsedagsfirandet med kompisarna 26 april och 28 juni när jag välte ner en skyltdocka på Peak Performance i Köpenhamn. Det var utan tvekan årets sjukaste händelse. Eller hur Lina? hahaha....

Vad är det bästa som hänt dig år 2008?
- Ska jag vara helt ärlig så vet jag faktisk inte. 2008 har varit ett år fyllt med mycket skratt och härliga stunder. Världens bästa klass, de närmsta vännerna och familjen har bidragit till att skapa ett underbart år!

Största misstaget?
- Att jag var för feg och rädd för att hitta kärleken.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
- Som alltid har jag en tendens att bli MEGASJUK när jag åker utomlands. I Bulgarien blev jag både magsjuk och förkyld, och i Polen hade jag ont i halsen konstant.

Bästa köpet?
- Min schäslong, mina resor och mina örhängen! =0)

Vad spenderade du mest pengar på?
- Skånetrafikens Skånekort (månadskort).

Vilken var din favorittrend?
- Örhänge! (Inte för att jag har använt stora bling-bling, men örhängena har utan tvekan använts flitigt.)

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
- Let me think about it med Ida Corr

Var du gladare eller ledsnare år 2008 jämfört med tidigare år?
- Jag var nog lika glad som alltid =0)

Har du förändrats mycket?
– Kanske inte så mycket, men lite har jag säkert. (Denna fråga kan personer i min närhet nog svara bättre på.)

Blivit äldre?
- Jag har ju inte blivit yngre precis.

Vilket plagg använde du mest?
- mjukisbrallor

Favoritprogram på tv?
- Du är vad du äter med Anna Skipper.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av år 2008?
- Zygmunt Bauman. Inte för att jag har träffat honom, men han har inte tillfört annat än ångest i mitt liv. Utan tvekan världens tråkigaste författare!

Bästa boken du läste?
- Hmmm… Läste jag Zbigniew boken (Hjälp jag heter Zbigniew) 2008 eller 2007? Annars får det bli något med Martina Haag. Läste mest ToppHälsa och iFORM under 2008.

Något du önskade dig och fick?
- Härliga, roliga och minnesvärda stunder med de mest betydelsefulla människorna i mitt liv (vänner och familj). Tack!

Något du önskade dig men inte fick?
- Presentkort på IKEA (hahaha...inredningsfreak!)

Årets bästa film?
- P.S I love you (Helt underbar!)

Ett uttryck du missbrukat 2008:
- ”Det löser sig!”

Något som du irriterade dig på under året?
- Att ständigt få höra: ”Hur går det med kärleken?”

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
- Åkte till Kristianstad för att lyssna på föreläsning, och på kvällen blev det födelsedagsfirande med släkten. Firade med kompisarna 2 dagar innan.

De bästa nya människorna du träffade?
- Moa (ledaren till familjejympan. Mitt värdpass.)

Favoritmånad?
- April!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
- Livet kan alltid bli bättre, så det spelar ingen roll att jag radar upp en lista på vad jag hade velat skulle se mer annorlunda ut i mitt liv. Allting har sin mening, så det som hände under 2008 hör till det förflutna. 2009 får bli det år som jag gör det jag inte gjorde 2008! =0)

1 kommentar:

Linis sa...

Tack vare dig så är vi ju inte längre välkomna till Peak i danmark... Något som vi helt enkelt får leva med. Jag minns det som om det var igår! Som jag skrattade, visste knappt var jag skulle ta vägen.