fredag 13 november 2009

Dagens Susanna-låt á la flummig Susanna touch =0)



I'm sitting here in the boring room (Sitter i världens fulaste & brunaste vardagsrum.)
It's just another rainy Sunday afternoon (Det regnar ännu en dag och så är det eftermiddag.)
I'm wasting my time (Att sitta här och blogga = slöseri med tid).
I got nothing to do (Just nu har jag faktiskt inget att göra.)
I'm hanging around (Snurrar mest runt i huset.Från vardagsrummet till köket och tilbaka.)
I'm waiting for you (Min drömprins kanske?)
But nothing ever happens and I wonder (Drömprinsen verkar inte existera. *Suck*)

I'm driving around in my car (Hörde denna låten tidigare idag när jag körde runt i bilen.)
I'm driving too fast (Det händer, men jag kör mest laglydigt.)
I'm driving too far (Alltid! Att köra och inte veta vart man hamnar är riktigt avkopplande.)
I'd like to change my point of view (Det vill jag faktiskt inte.)
I feel so lonely (Egentligen inte.)
I'm waiting for you (Drömprinsen)
But nothing ever happens and I wonder (Avslutar nog snart mitt konto på mötesplatsen inom kort. Nästa nyårslöfte kanske?)

I wonder how (Hur och var hittar man the right one?)
I wonder why (Ja, VARFÖR är jag singel? Den frågan ställer jag mig ofta.)
Yesterday you told me 'bout the blue blue sky (Vill ha SOMMAR nu!!!)

And all that I can see is just a yellow lemon-tree (Ser kiwi framför mig. )
I'm turning my head up and down (livet är ganska mycket som en berg & dalbana.)
I'm turning turning turning turning turning around (man blir tokig av allt tänkande.)
And all that I can see is just another lemon-tree (Ser fortfarande min gula kiwi.)

I'm sitting here (Jag sitter fortfarande i vardagsrummet)
I miss the power (Den Susiga power´n ligger & vilar lite nu.)
I'd like to go out taking a shower (Funderar faktiskt på att ta ett bad)
But there's a heavy cloud inside my head (Ibland känns livet lite extra jobbigt.)
I feel so tired (Har på sistone kännt mig ganska utmattad och trött)
Put myself into bed (Borde nog vila lite mer.)
Well, nothing ever happens and I wonder ("Plötsligt så händer det!" Man kan alltid hoppas.)

Isolation is not good for me (Börjar snart klättra på väggarna så uttråkad jag är just nu.)
Isolation I don't want to sit on the lemon-tree (Orkar inte sitta i soffan längre.)

I'm steppin' around in the desert of joy (Idag kör jag inte Friskismoves framför tv:n.)
Baby anyhow I'll get another toy (Hittar kanske ngt på tisdag när jag ska till Ullared.)
And everything will happen and you wonder (Tänk inte för mkt på vad andra tycker och tänker.)

I wonder how (HUR? -Gör allting på ett kreaivt sätt)
I wonder why (VARFÖR? -Därför att personlig prägel är viktigt!)
Yesterday you told me 'bout the blue blue sky (Hoppas inte himlen blir grå imorgon med.)
And all that I can see is just another lemon-tree (Ser fortfarande kiwi. 3 för 10:- på Coop.)
I'm turning my head up and down (Ibland känns det riktigt skönt att bara flippa ut.)
I'm turning turning turning turning turning around (Flippa ut och bara bli ETT med musiken.)
And all that I can see is just a yellow lemon-tree (Fick faktiskt kiwi-skedar på Coop också.)
And I wonder, wonder (Jösses vad jag överanalyserar allt...hemskt!)

I wonder how (Hur kom jag ens på tanken att flumma loss till denna låt?)
I wonder why (Varför började jag ens skriva detta?)
Yesterday you told me 'bout the blue blue sky (Fastän himlen är grå just nu, så är himlen i Malmö trots allt himmelsblå)
And all that I can see, and all that I can see, and all that I can see (Min kiwi har fortfarande inte förflyttat sig.)
Is just a yellow lemon-tree (Detta är FLUMM till MAX!)

3 kommentarer:

Linis sa...

Jag vill bara meddela att vi har tre kiwisar för 10:- på MAXI med! Varmt välkommen. Sätt på denna låt på en bärbar stereo och skaka loss på frukt avdelningen!

Anonym sa...

Sus! Du kanske ändå borde testa change your point of view, så kanske du inte behöver sjunga fler rastlösa sånger om den icke-existerande drömprinsen.. =)

Susanna sa...

Yeeey...Party på fruktavdelningen =0)

Och Maggsan...nu ska vi inte vara sånna =0)