fredag 20 november 2009

Veckan som gått

Hej på er!

För exakt en vecka sedan satt jag i vardagsrummet, kollade på idol, käkade gul kiwi och bloggade. Exakt en vecka senare sitter jag och gör exakt samma sak.

Vad har då hänt sedan förra fredagen?

I lördags var det Friskisfest. F&S Malmö firade 30 år, och det stora firandet inleddes först med förfest tillsammans med lite Friskisfolk hemma hos Emelie. Därefter bar det av till festen på chokladfabriken. Kvällen bjöd på mat & dryck, mingel, tal, underhållning, "bonna"-band och Dj (Swing Inns bästa tydligen. Hans frissa var asful och tyvärr var hans övergångar riktigt dåliga). Kalaskul kväll helt enkelt!

I söndags ledde jag mina Friskispass (familje- & knattejympa), och på kvällen blev det födelsedagsfirande hos Johanna. På förmiddagen när jag var iväg och handlade födelsedagspresent (en turkosblå sjal på H&M) fyndade jag även ett sällskapsspel till mig själv inne på Bokia; "Catch- spelet om konsten att fånga och behålla sin drömpartner". Det kändes roligt, och 99 kronor kändes inte så farligt så jag slog till =) Kan påpeka att kvinnan i kassa dessutom hette Susanna =0)

I måndags var jag och Sandra i Hörby. Vi träffade personalchefen på kommunhuset. Förmodligen är vi några enkätsvar rikare. Därefter åkte vi in till Lund för att plugga på UB (universitetsbiblioteket).

I tisdags blev det roadtrip till Ullared med Lina, Emelie, Andreas a.k.a "kungen" och Christian (Emelies PV). Det blev så mycket shopping så vi knappt själva fick plats i bilen på hemvägen. Bästa fyndet: Mitt favoritschampoo (MATRIX Biolage). Hemma kostar en flaska 150:-/st. Jag köpte en stor flaska (motsvarar 4 små) för 250:-/st. Är supernöjd!

I onsdags blev det msn-plugg med Sandra då stackaren gått och blivit sjuk =( Onsdagen bjöd dessutom på världens tråkigaste och stormigaste höstväder, så jag stannade i princip hemma hela dagen.

I torsdags, eller igår rättare sagt, åkte jag in till Kristianstad (utan Sandra) för att prata med vår handledare Göran. Det gick bra. När jag kom hem blev det lite plugg, mest korrigeringar av enkäten, och på kvällen tränade jag cirkelgym med Sofie (ska bli ny barn & juniorledare på F&S). Grymt bra träning för hela kroppen. Kände det framförallt imorse när jag skulle resa mig från sängen. Det värkte i varenda liten muskel.

Idag blev det återigen msn-plugg med Sandra. Vi fick mkt gjort och tilldelade även Göran en stor guldstjärna för sitt stora engagemang som handledare. Vi mailade honom fram och tillbaka flera gånger, och fick svar lika snabbt varje gång. Verkligen kanonbra! På kvällen blev det styrketräning tillsammans med Ipek. Det var "Happeningkväll på Johanneslust", så alla tränade gratis. Det var perfekt med tanke på att Ipeks träningskort gått ut. När jag kom hem blev det fisklåda med bulgur och babyspenat till middag, och därefter tog jag ett långt och härligt eucalyptusbad. Så himla skönt!

Nu ska jag se "Mammas pojkar" på Tv4 play (missade det igår när jag körde cirkelgym), sen ska jag sova.

Kram på er!

3 kommentarer:

Linis sa...

Vart blev bilderna av?

Anonym sa...

ja vart är dom ? linis kan inte hålla sig nå mera! fram me dom du kan inte gömma dom för alltid !

/M

Susanna sa...

Dem ligger redan ute på bloggen.