lördag 5 juni 2010

Kristianstad C- Malmö C

Hej gott folk!

Veckan bjuder på ännu en dag med massa solsken. Sååå underbart!

För tillfället känner jag mig ganska trött. Det blev inte många timmars sömn i natt, och på hemresan från Kristianstad blev det inte heller mycket vila. Från centralen i Kristianstad fick jag åka i en sunkigt varm ersättningsbuss till Höör. Som om inte det vore nog kunde man känna en outhärdlig doft sprida sig från bussens toalett genom hela bussen. Det var så vidrigt att man nästan behövde syrgas för att överleva bussresan. Kineserna på bussen höjde dock "trivseln" en aning, även om det mest kändes som att jag befann mig i Chinatown. Otroligt spännande och exotiskt att vara den enda icke asiaten i en totalt freaking nasty buss. Vem vet, kineserna kanske var Nettans gamla "goa" granar som flytt Kina för studier i Sverige men som pga stak hemlängtan valt att ta sitt pick och pack och flytta hem igen. Kanske var Nettan rent av lite för hård mot dem...haha...You never know! =)

Från Höör till Malmö fick jag åka Pågatåg, vilket gjorde hemresan ännu roligare. Mitt framför mig satte sig en grabb med sin jävla stinkande doggy. Nu kanske vissa av er tror att jag överdriver lite för att jag inte är ett fan av hundar, men hunden luktade verkligen jättevidrigt. Precis innan grabben skulle kliva av tåget i Hjärup (Vill man ens bo där?) fick jag nästan ett skrattanfall. Han kallade på hunden som enligt mig hade tidernas fulaste namn. Det var så konstigt att jag inte ens kommer ihåg det. Ngt kort på B i alla fall. I samma håla klev en barnfamilj på med massa bagage. När tåget stannar till i Åkarp säger den lilla flickan till sin pappa "Är det långt kvar till Malmö?". Pappan svarar med att säga: "Först kommer Burlöv, och sen kommer Malmö." När vi kommer till Burlöv säger pojken, det andra barnet i familjen; " Titta, där är Bulan!" Jag brast nästan ut i skratt för att han kallade Burlöv för "Bulan"...haha... Det roligaste med kidsen var dessutom att föräldrarna tvingat på dem tidernas knasigaste retromössor med fransar och påsydda blommor (pojken) och cirklar (flickan). Stackars barn! Verkligen jättefula mössor.

Förtom minnesvärd hemesa har dagen och gårdagen även bjudit på annat roligt. Mer om det berättar jag i nästa inlägg. Nu ska jag ta mig en vilen, sen måste jag verkligen plugga =(

Ha det bra gott folk!

Kram

Inga kommentarer: