söndag 4 mars 2012

Fortsättning på helgen...

I fredags under middagen framkom ganska tydligt att jag var tidernas i särklass kanske största schlagernörd. Från att ha varit rankad som nr.3 på Cassandras lista, halkade jag på några sekunder ner till plats 550. 500 först, men 550, efter att hon hört att jag tillockmed brukade titta på Eurovision...haha =)

Igår sken solen, och på förmiddagen blev det en lång och skön promenad. 1,5 h, med D-vitamin boost. Lovely! Älskar verkligen våren. Kvällen spenderades hos Jonne i Helsingborg. Middag (Planka) och Melodifestivalen stod på schemat. Jonne (han heter John egentligen) är en vän som jag känt sedan mååååånga, mååånga år tillbaka. Vi lärde känns varandra under högstadieperioden tack vare Lunarstorm (när jag gick under namnet "dummle87", och han "slangen86"...haha), och har sedan dess behållt kontakten. Typ 10 år med andra ord. Ganska crazy när man tänker efter, och samtidigt jättekul. Han kommer från Gnesta (ligger nära Sthlm), men bor sedan 1 år tillbaka i Skåne tack vare jobbet. I sommar flyttar han dock tillbaka till Gnesta/Sthlm igen för andra jobbäventyr. Sedan högstadiet har vi i genomsnitt träffats ca. 1-2 gånger per år. Kanske inte jättemycket, men det märks verkligen inte. Vi har alltid så mycket att prata om, och det blir alltid att man börjar där man sist slutade. Fantastisk vänskap.

Finalisterna från andra chansen var dock inget att hurra över. Torsten Flink måste seriöst vara finalens sämsta finalist. Låten får en att bara vilja dö tusen gånger om. När man är värre än både Dead by April och Ranelid då jävlar är man dålig.

Idag har jag varit på Nova Lund med Yvonne. Köpte ett armband på TopShop och ett par skor på Håkanssons. Söndagslycka! =)

Mina nya skor, Hambo från Vagabond

Inne på Akademibokhandeln dog jag av skratt när jag såg titeln på Elvis-boken - "Varför kan inte livet vara som en poster?". Strukturmaja som jag är brukar Niclas på jobb alltid säga den meningen när han ska dra skämt om mig. Klockrent att den meningen dessutom är titeln på en Elvis-bok. Ska önska mig den i födelsedagspresent =)

Man bara måste älska Elvis!

Inne på Vero Moda blev jag lite kär i belysningen som hängde i taket. Så jäkla cool.

Inredningsinspiration - Jadååå!!!

Innan jag avlutar det här inlägget måste jag bara tillägga att jag i juni inte bara ska på ett polskt bröllop, utan TVÅ. Min andra kusin släppte bomben idag. Jag hade hoppades på att få överleva ett. Nu måste jag istället överleva två. Det kommer bli KAOZZZ!!! Haha...

Med det sagt, kan jag nu säga; Ha en skön söndagskväll! =)

7 kommentarer:

kockajäveln sa...

va kul med bröllop!:) ja eller man måste ju bara älska elvis presley:) han e kung:P

Susanna sa...

Ja, det ska bli jättekul. Har aldrig varit på bröllop i Polen, så det ska bli oerhörtspännande =) Det kommer bli två HELT olika bröllop. Första bröllopet kommer vara ett väldigt opolskt icke kyrkligt utebröllop. Det andra bröllopet kommer vara ett typiskt katolskt kyrkligt bröllop. Det sistnämnda bröllopet är jag lite skraj för. Moster är galet kyrklig (JÄTTEPOLSKT!), medan resten av släkten från mammas sida är så okyrkliga som man bara kan bli. Jag säger bara "ETTA INTE SITTA BREDVID MOSTER!" Haha... =)

kockajäveln sa...

jag sätter 100 kr på att du kommer hamna brevid din moster!!:)
Trevligt med polska människor..ett härligt folkslag:) Glada å kan ställa till fester..

kockajäveln sa...

snygga skor förresten!!:)

Susanna sa...

TACK! =) Det var kärlek vid första ögonkastet när jag såg skorna =)

Susanna sa...

Haha...Jadu...det finns mycket att säga om polacker, nästan för mycket. Haha... Vet knappt vart jag ska börja. Jag hade kunnat skriva en tjock bok om folkslaget och den hade fortfarande inte varit komplett =) Mkt roligt folk =)

kockajäveln sa...

ja de ser verkligen ut som en susanna sko!:)
hehe jo de kan jag tänka mej..polacker e väldigt annorlunda än annat folk. de 2 jag kännt var båda natt å dag kunde ändra sig mitt i en mening. De visste vad de ville men var fortf så osäkra att de inte vågade göra något. Tror iofs inte att alla e så..hoppas inte