måndag 12 mars 2012

Veckoplanering

Då var det måndag igen...

Helt sanslöst så fort veckona går. Vi är inne i vecka 11. Kan ni fatta? Vecka 11! Hallå, vart försvann tiden mellan nyår och NU? Hjälp?!? Jag vet inte om det bara är jag som känner så, eller om tiden verkligen försvinner sådär otäckt fort. Hur som helst, GAAALET!

Idag jobbar jag kväll, och har idag därför startat dagen med att göra en kost-, och träningveckoplanering utifrån mina arbetstider. Genom en veckoplanering kan man enkelt se vad man ska äta, köpa hem, samt få in en bra varierad kost. Man kommer också ifrån "mackandet", och man slipper ofta känna suck över "Vad ska jag äta idag?". Det bästa med listan är att veckan blir lättare att planera, man kommer från stress, och man slösa heller inte lika mkt pengar på småköp. Älskar att ha struktur, och hade kännt mig alldeles obalanserad utan alla mina listor =)

Helgen har bestått av både jobb och ledighet. Jobbade extra fredag kväll. Var ledig i lördags, och jobbade heldag i söndags.

Med inspiration från Lejla Lindholm bakde jag i lördags "New York Blueberry Cheesecake". Det var första gången jag bakade den, och den blev verkligen sjuuukt god. Och mäktig! =) Lina och Mattias kan instämma =)

Schlagerkvällen hos Lina och Mattias var jätterolig. Vi poängsatte varje låt, från 0-5 poäng (med + och -), för att komma fram till en gemensam vinnare. Dessutom gissade vi kupa på Sarah Dawn Finers bh. Jag gissade "H". Mattias gissade "J", och Lina gissade "K" med kommentaren "Hennes tuttar är större än hennes huvud - Tar upp halva tv:n." Vem som vann kup-tävlingen vet jag inte, men det kan vi säkert ta reda på =)

Så här tyckte vi om låtarna:

1. David Lindgren - "Shout it out", Det var en låt som föll oss alla i smaken. Den fick 4 av oss alla.

2. Thorsten Flink & Rev. ork. - "Jag reser mig igen", Denna låt fick 0 av mig, 1 av Lina och 2+ av Mattias. Finalens sämsta låt enligt mig!

3. Dead by April - "Mystery", Ni vet redan att jag fullkomligt hatar denna låt, och mest känner "Släpp loss helvetet" så fort jahg ser bandmedlemmarna. Jag gav den dock 1 poäng för sången. Enligt Lina var detta kvällens sämsta bidrag. Mattias gav låten däremot hela 3+.

4. Lisa Miskovsky - "Why start a fire?, Vi hade väldigt spridda tycken om denna låt. Jag gav den 4, medan Mattias gav den 1- med kommentaren "Det är en sån Anna Bergendahl-låt". Lina tyckte varken att den var bra eller dålig, och gav den en 3:a.

5. Top Cats - "Baby Doll", Jag tyckte att denna låt var alldeles för klämmcheck, men gav den ändå en 3:a för att det varken var den bästa eller sämsta finallåten. Både Lina och Mattias gav låten 4-, och tyckte att låten lät som introt till serien True Blood.

6. Loreen -"Euphoria", En solklar 5:a av mig. Lina gav den 4+. Mattias tyckte att den var tråkig och gav den bara 2.

7. Ulrik Munther - "Soldiers", "Om jag vore 15, vore jag störtkär i honom", en solklar 5:a från mig. Tänkte först ge den 5-, men kände efter några sekunder att nä, det är en 5:a. Lina gav den 5-. Mattias gav den 2+.

8. Björn Ranelid ft. Sara Li - "Mirakel", Mattias favorit! Han gav låten 5+. Observera att vi då hade 5 som maxpoäng. Jag och Lina gav låten 2. Lina gav den dock ett +.

9. Molly Sandén - "Why am I crying?", Alla tyckte vi att den var lite sisdär, typ okej. Jag gav den 3. Lina gav den 3-, och Mattias gav den 2+.

10. Danny - "Amazing", Vår gemensamma favorit! Alla gav låten en 5:a!

Innan jag avslutar inlägget, tänkte jag berätta att jag har fått den stora äran att vara Toast Madame på Lina & Mattias bröllop nästa år. Förutom hedrad känner jag en överexalterad lycka smurfa runt i hela kroppen. Ska bli sååå roligt! Tack underbara ni!

Nu blir det lunch, sen bär det av till jobb.

Ha en bra måndag allesammans!

2 kommentarer:

kockajäveln sa...

haha smurfa runt blå så roligt:) haha de va ju roligt!! Grattis

Susanna sa...

Att smurfa är alltid kul =)