tisdag 13 mars 2012

Pappa a.k.a "trädgårdsmästare"

Vet i nuläget inte om jag ska skratta eller gråta. Pappa håller på och misshandlar buskarna utanför huset, och jag skojar verkligen inte när jag säger misshandlar. Det ser förjävligt ut. Typ stam utan grönska. Jättehemskt! Pappa själv tycker däremot att han är jätteduktig, och förstår inte alls varför både jag och mamma är knäckta och har synpunkter på hans "klippning". Det han kallar för klippning är något av det mest brutala jag sett i hela mitt liv. Tänk er att ni går till frisören för att klippa topparna. Istället för topparna går allt käpprätt åt skogen, och ut från frisören kommer ni med nästan inget hår alls, som dessutom är ojämnt klippt. Mardrömsscenario på hög nivå! Sånt här händer bara hos familjen Ceke. *Djup suck!*

7 kommentarer:

kockajäveln sa...

haha vilken underbar pappa du har!! Han kan få vara med i min klubb :) trädgårdsmästar-klubben heter den ;)

Susanna sa...

Det här är faktiskt inte roligt. Det jättetragiskt. Mår psykiskt dåligt varje gång jag går förbi vårt hus. Vågar knappt prata med grannarna längre. Det är illa.

kockajäveln sa...

hahaha underbart :) ingen skade glädje..försöker se din buske framför mej..ja jo förstår de tycker synd om dej!!

Susanna sa...

Om det ändå vore EN buske. Vi snackar buskar bredvid varandra som en gång i tiden har bildat en fin HÄCK. Nu är det allt annat än en häck, och allt annat än buskar. Vet inte riktigt vad jag ska kalla det i nuläget. Trädgårspinnar kanske?!?

kockajäveln sa...

haha tjusigt. Han rustar inför vårens rea på plank kanske

Susanna sa...

Om så ändå vore fallet. Han är övertygad om att han bara har gjort buskarna en stor tjänst genom att skapa mer utrymme för dem. *suck*

kockajäveln sa...

vad e de för buskar?