söndag 4 mars 2012

Fredag

Godmorgon kära läsare! Klockan är just nu 09:20. Strax efter 08:00 hoppade jag upp ur sängen, mer pigg än någonsin. Att vara ledig 2 dagar i rad är verkligen lyx. Är inte riktigt van vi det, och tanken på att mitt liv 1 år framåt kommer att bestå av 2 sammanhängande lediga dagar/vecka känns så jäkla underbart. Dem flesta tycker nog att det är normalt, men när man som jag i genomsnitt haft 1 ledig dag/vecka känns 2 dagar som värsta minisemestern =) Frukosten är äten, och idag blev det A-fil med tärnad mango, havregryn (fiberberikade), linfrön, psylliumfrön. Så gott!

I skrivand stund som jag ligger och drar mig här i sängen lyssnar jag på spellistan "Chillidill". Just nu spelas Savage Gardens "Hold me". Kan man börja dagen bättre? =)



I fredags jobbade jag från 08:30-14:30. Därefter blev det en kort och välbehövlig vila. Kände mig alldeles utslagen. På kvällen bar det av till Rose Garden, inte till Rosengård, utan till den kinesiska restaurangen för att fira Esses (min chef) födelsedag. Vi var ett stort gäng (mest Friskisfolk), mer eller mindre utflippade allihop, som skrattade (jag tror att jag skrattade mest...haha) och hade asball. Alla ni som vet vad jag tycker om Asiatisk mat har ju säkert redan litstat ut att resaurangvalet inte var min idé...haha =) Jag kände mig helt lost i buffén och jobbade på att hitta ätbar föda, typ o-wookade grönsaker. Toppade det hela med en vårrulle (typ den minsta som fanns att hitta), en laxbit (det bästa på hela tallriken) och lite nudlar (känns som ett måste på tallriken när man äter på kinarestaurang). För folket i min omgivning var problemet istället "Oj, vad ska man börja med?". Sushi-hysterin ska vi inte ens snacka om...haha... Fatti (man till Madde som tidigare jobbat på Friskis) var sjukt ball när han skulle testa sitt livs första sushi. Sushi-lover som jag är försökte jag ge honom några riktigt vassa tips. "Steg 1: Bli kompis med pinnarna". Det gick sådär bra, så jag tänkte om, och började tänka rätt "Hmm...vad är män duktiga på att använda? - VERKTYG!". Att få honom till att börja tänka TÅNG gick ännu sämre...haha =) Till efterrätt blev det friterad banan med mjukglass. Där upplevde jag ännu en livskris...haha... Mjukglass är en sådan glass som man bara äter i absoluta nödfall om det inte finns något annat att välja mellan. Den lååånga mannen vid bordet bredvid  hade sjukaste glasstallriken jag någonsin sett. Lina, om du tycker att min utflippade glass i Köpenhamn var crazy, då är det INGENTING i jämförelse med hans glasstallrik...haha =) Efter att nästan blivit bländad av taket BLING-BLINg kristaller bar det av till Esse. Jag hamnade där av en slump med hjälp av Cassandra. Och glad för det är jag =) Hos Esse blev det Wii- Just Dance. Jag höll nästan på att kissa på mig av skratt... Esse verkligen älskar att skaka rumpa (läs axlar!) till Satisfaction (Benny Benassi). "Göte" (Hur det namnet nu än kom till när man heter Kristoffer?) satsade på att vara kamel (Sjukaste! Haha...). Niclas kommentar var bäst: "Haha... men... Är Göte en kamel?" Haha... Sofie ägde, och jag var bara en ren jävla flopp.

Mer om helgen kommer i nästa inlägg. Nu måste jag pysa! Lund is calling!

Inga kommentarer: