lördag 10 mars 2012

Tonight is the night

Melodifestivalsfinal ikväll, och jag är sååå sjukt j***a taggad. Kvällen kommer spenderas i Oxie hos nyförlovade Lina & Mattias. Dem fixar maten, och jag fixar efterrätten. Med denna perfekta kombo, och deras smarta tv, kan kvällen inte bli annat än awesome.

Om jag hade fått sätta ihop en egen final med låtar från årets Melodifestival, så hade den sett ut så här:

1. AfroDite - "The boy can dance"
2. Loreen - "Euphoria"
3. Ulrik Munther - "Soldiers"
4. Timoteij - "Stormande hav"
5. Molly Sandén - "Why Am I crying?"
6. Dynazty - "Land of broken dreams"
7. Lisa Miskovsky - "Why start a fire?"
8. Danny Saucedo - "Amazing"
9. Sonja Aldén - "I din himmel"
10. David Lindgren - "Shout it out"

Istället blir det en final som ser ut så här:

1. David Lindgren - "Shout it out"
2. Thorsten Flink & Rev. ork. - "Jag reser mig igen"
3. Dead by April - "Mystery"
4. Lisa Miskovsky - "Why start a fire?
5. Top Cats - "Baby Doll"
6. Loreen -"Euphoria"
7. Ulrik Munther - "Soldiers"
8. Björn Ranelid ft. Sara Li - "Mirakel"
9. Molly Sandén - "Why am I crying?"
10. Danny - "Amazing"

6 av 10 bidrag som jag vill ska vara med, är med. Resten hör verkligen inte hemma i finalen. Med det sagt vill jag slutligen bara säga: HEJA LOREEN & DANNY!!!

Nedan ser ni lite bilder från förra årets finalkväll =)





Jepp, I felt "popular" that night. I år tänker jag istället satsa på att känna mig helt "amazing" =)

1 kommentar:

kockajäveln sa...

Hejja hejja hejja ranelid!!:)